Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Terre de Langres 2018: Debuut Grégoire Munster op onverhard.

Erg overtuigend debuut op onverhard van Grégoire Munster en een verpletterende dominantie van Bernard Munster in Historic!
 
Meteen na de Rallye Lëtzebuerg, waar hij een schitterend debuut maakte aan het stuur van een Skoda Fabia R5 uit de ateliers van het familiale team BMA uit Thimister-Clermont, reisde Grégoire Munster vorig weekend naar Frankrijk om deel te nemen aan de Rallye Terre de Langres. Samen met Louis Louka verscheen Grégoire aan de start met de Opel Adam R2 waarmee hij in het Belgisch kampioenschap rijdt. Het zou zijn allereerste rally volledig op onverhard worden! ...
 
"Na zijn kennismaking met de R5 in Luxemburg, was deze eerste wedstrijd op onverhard weer een grote stap," vertelt Grégoire Munster. "Ik ben heel tevreden over het verloop van de wedstrijd. In vergelijking met piloten die de discipline en het parcours goed kennen, was ik in het begin van de wedstrijd te voorzichtig. Ik zat op 3"5 per kilometer van de Peugeot 208 van de Fransman Léo Rossel, die een uitstekende referentie is. Het moeilijkste is beseffen dat je niet altijd de ideale lijn moet rijden, zoals op asfalt. Dan geraak je buiten het spoor en kom je in het losse zand terecht, waardoor je nog meer tijd verliest."
 
Naarmate de wedstrijd vorderde, kreeg het duo Munster-Louka meer vertrouwen. Ze rukten op in de hïerarchie en een knappe 2de plaats in de categorie RR2 leek binnen handbereik! "Helaas kostte een probleem met de benzinedruk ons op de voorlaatste proef maar liefst 5 minuten," betreurde de piloot. "Daardoor werdenw e 6de in de categorie. Maar, dat is niet het belangrijkste. Op de laatste proef reed ik een tijd op 3 tienden van een seconde van de scratch in de categorie. Op de 10 proeven van deze Rallye Terre de Langres hebben we onze achterstand per kilometer dus helemaal weg kunnen werken. Opdracht volbracht…"
 
Na deze dubbele ontdekking, maakt Grégoire Munster zich op voor de volgende manche van de ADAC Opel Rallye Cup, in het kader van de Rallye Wartburg in Eisenach. "Het is een nieuwe wedstrijd in de Cup, dus iedereen zal min of meer op gelijke voet van start gaan," analyseert Grégoire. "Ik heb op internet een paar onboards gevonden, maar dat zijn er niet veel. Sommige stroken zijn breed en snel, terwijl andere proeven smaller zijn, zoals in het bos. De wedstrijd lijkt een beetje op de Sachsen Rallye, die we eerder dit jaar reden."
 
Aan de vooravond van deze vierde manche van de ADAC Opel Rallye Cup, staan Grégoire Munster en Johan Jalet op de 2de plaats in de tussenstand.
 
Van hun kant, stonden Bernard Munster en Andrée Hansen ook aan de start van de Rallye Terre de Langres, natuurlijk in historic met een BMA Porsche 911 Safari. Het Belgisch-Luxemburgse duo leverde geen half werk, want hij reed alle snelste tijden. Ze bereikten het finishpodium met bijna 6 minuten voorsprong op hun dichtste achtervolger. De rest was een administratieve kwestie, die natuurlijk niets af deed van de foutloze prestatie van Munster en Hansen, die lof kregen van heel wat volgers, vertegenwoordigers van de pers en andere piloten ter plaatse.