Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Hermen Kobus met voorsprong de beste in GTC rally.

Vorig jaar werden Hermen Kobus en Erik de Wild nog derde in de GTC Rally, hoewel ze op de proeven duidelijk het snelste waren. Pech hield hen toen van de overwinning. Deze keer hebben ze hun revanche te pakken. Hermen Kobus en Erik de Wild domineerden de GTC Rally, die ze met bijna drie minuten voorsprong wonnen. Een verlenging van de titel is in zicht. Na drie klassementsproeven was het nog razend spannend in de GTC Rally, die dit jaar van start ging op Breda International Airport. De afstellingen van de Skoda Fabia R5 waren niet helemaal optimaal, maar toch had Hermen de leiding genomen, al stonden Bob de Jong en Hans Weijs Jr nog binnen de 3 seconden. Maar, op de vierde proef, de tweede passage op de rondkoers op het vliegveld, moesten zowel Bob de Jong als Hans Weijs opgeven met mechanische pech na een zware klap door een diepe kuil. Hermen was meteen verlost van zijn twee belangrijkste rivalen ...

"Wij openden het parcours op de rondkoers en we hadden ook geluk op het onverhard. De Skoda kreeg flinke klappen en had wat esthetische schade aan de bumpers, maar de mechaniek was sterk genoeg. Zo zie je maar dat een Skoda toch erg sterk blijft. Het was voor de wedstrijd wel bijzonder jammer dat Hans en Bob moesten opgeven, want het zou een prachtige strijd geweest zijn," vertelt Hermen Kobus, die op de volgende 8 klassementsproeven kon controleren.

"Ik had nog twee spannende momentjes. Een keer toen de motor niet wilde starten bij de start van een proef. Precies toen de starter bij het aftellen aan 0 was, sloeg de motor aan en konden we met een kleine vertraging vertrekken. Wat een opluchting! En in Achtmaal maakte ik 's avonds een remfoutje, waardoor ik achteruit moest. Ook daar sloeg de motor af en duurde het 15 seconden voor ik verder kon. Piet van Hoof kwam terug tot op 17", maar ik werd niet nerveus. Ik wist dat ik nog een marge onder de voet had. Het kon sneller als het moest," lacht Hermen, die alles duidelijk onder controle had.

Deze overwinning, zijn eerste in de GTC Rally, doet deugd en brengt hem dichter bij de verlenging van zijn Nederlandse titel. Maar, het kampioenschap is zeker nog niet beslist.

"Ik doe een goede zaak voor het Nederlands kampioenschap, de Eurol R5 Challenge en de Benelux European Rally Trophy, maar er is nog niets beslist. Wegens professionele verplichtingen zal ik de Hellendoorn niet kunnen rijden, dus ik moet in elke wedstrijd nog vol aan de bak."