Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

TBR Rallysprint 2018: Voorbeschouwing.

Het Roeselaarse TBR is opnieuw klaar voor zijn rallysprint in de deelgemeente Oekene. Op zondag 8 juli, op een parcours met weinig wijzigingen en een stramien dat inmiddels ook al meer dan gekend is, maken we ons op voor een onvervalste regionale wedstrijd.
 
“Er zijn wat kleine wijzigingen”, steekt voorzitter Hans Degryse van wal. “Omdat er verleden jaar iets te dikwijls tegen een enkele paal werd gereden, tot ongenoegen van de omwonenden, beslisten we om dit jaar het probleem uit te schakelen. De start wordt een paar honderd meter verlegd. Idem dito voor een muurtje aan het einde van de proef, waar de finish werd ingekort. In totaal is de klassementsproef 1,3 kilometer korter geworden, waardoor we nu een ronde van 13,15 kilometer hebben...
De technische controle zal plaatsvinden in Garage Vankeirsbilck, in de Armoedestraat, omdat men bij P-J Maeyaert, die verleden jaar zijn terreinen ter beschikking stelde, bezig is met bouwwerken. De servicezone ligt langs de Oude Zilverbergstraat. Daar is in principe plaats genoeg. Let wel: de deelnemers moeten inrijden langs de Moorseelsesteenweg en aan de publiekspunten zijn de parkings in de wei nu gratis en voor iedereen beschikbaar. Voor het overige blijft alles bij het oude.”

Het deelnemersveld tikt ondertussen de 102 inschrijvingen aan. Maar dat aantal kan nog groeien want er zijn steeds de last-minute inschrijvingen. “Dit wordt een echte regionale rally”, verduidelijkt Degryse “want hier zijn geen WRC’s of R5 wagens. De rijders die VAS punten willen scoren kunnen hier dus vol aan de bak. We mikken op een maximumaantal inschrijvingen van 120 wagens alhoewel er toch altijd nog enkele deelnemers zullen afvallen eventueel na de technische keuringen.”

Het kampioenschap geeft door zijn lange West-Vlaamse reeks aan wedstrijden en de aanwezigheid van Ieper op bijna ieders kalender, een vertekend beeld en dat is te merken in de kleine regionale rally’s zoals de TBR. Hier vooralsnog geen Andy Lefevere aan de start, of Davy Vanneste, Melissa Debackere of Paul Lietaer. Maar ook geen regionale puntenpakkers als een Bert Coene, Pieter Taillieu, Angelo Delbaere of Kris Gellinck. Vooraan verwachten we zoals steeds de zwaardere wagens uit de Divisie 3. Moeten we Steve Bécaert aanstippen als favoriet? De Poperingenaar krijgt Hanne Van de Walle naast zich en moet het met zijn Lancer Evo X opnemen tegen zijn merkgenoot Dennis Degroote, bijgestaan door Wander Willemyn. Deze regionale toppers lieten al mooie dingen zien en zijn beiden op zoek naar hun allereerste “algemene” zege.

Deze keer dan maar? Maar op het sprintparcours van Oekene, en afhankelijk van de weersomstandigheden, is het niet uitgesloten dat één of meerdere exemplaren uit de vloot aan BMW’s zich komen mengen in de strijd, zoals de exemplaren van Xavier of Timothy Alliet, of Eric Deprez, die een goede zaak kan doen in de VAS-rangschikking. Frank Werner zit dan weer naast John Reddington in de krachtige Ford Escort MkII met Millington motor.
Bij de Historics lijkt het een strijd te worden tussen puntenleider Koen Verhaeghe (met Juri Ninclaus op de mooi geprepareerde Ford Escort Mk1) en Frank Wallijn, op de Opel Ascona, en misschien Dirk Vermeersch op de Fiat 124 Spider als scheidsrechter. Er zijn nog mooi gevulde klasses in de Divisie 1-2, al lijkt het daar dat buiten mechanische pech, niemand van de verzamelde concurrentie aan Saxo’s, Clio’s, Peugeots of Civics de Renault Mégane van Stefaan T’Joens van de zege zal kunnen houden.

Alles begint zondag 8 juli met de passage over het startpodium om 8u01, voor de start van de eerste ronde. De finish wordt voorzien omstreeks 17u35. Info, toegangskaarten (inclusief programmablad) en alle andere kan men verkrijgen in Café “De Platte Tube”, het zenuwcentrum van de rallysprint in de Oekenestraat te Roeselare.