Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC / Sezoens Rally : Volgende les voor Sébastien Bedoret: rijden op onverhard!

Voor Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq is het seizoen 2018 in de eerste plaats een leerjaar. Leren hoe de R5-categorie in elkaar steekt, hoe om te gaan met het statuut van officieel rijder van ŠKODA België ook. Over enkele dagen krijgt het jonge duo alweer een nieuwigheid voorgeschoteld.

“Nooit eerder stond ik aan de start van de Sezoens Rally, de enige wedstrijd van het Belgische rallykampioenschap die ik nog moet leren kennen”, stelt de rijder van de ŠKODA FABIA R5 van het Pevatec team. “Iedereen weet echter dat de Sezoens een unieke wedstrijd is, met nogal wat stukken onverhard. Voor mij wordt dat een première!”

“Niet alleen moeten de deelnemers hier over een bijzonder soort onverhard, de maaskiezel zijn eigenlijk allemaal kleine bolletjes, maar bovendien moeten ze dat met slicks doen, banden die bedoeld zijn voor het asfalt”, benadrukt Freddy Loix, de coach van Sébastien en Thomas. “Het komt dan ook nogal eens voor dat ervaren rijders hier van bij het begin een hoofdrol opeisen en onmiddellijk het verschil maken. Om maar te zeggen dat we dat van Sébastien hier absoluut niet verwachten! Net zoals in de TAC Rally en de Rallye de Wallonie heb ik hen opgedragen rustig te beginnen en gestaag het ritme te verhogen. De ervaring die ze hier op onverhard kunnen opdoen is cruciaal voor de toekomst! Tijdens de chronoritten waar er geen stroken onverhard moeten worden afgewerkt kan Sébastien dan weer zijn reeds opgedane kennis in de praktijk omzetten.”

Derde in Tielt en dan in de top-5 in Namen, Sébastien en Thomas hebben al bewezen dat deze voorzichtige aanpak uiteindelijk toch zijn vruchten kan afwerpen. “Ik heb hier wel niet de kans gehad om op deze voor mij nieuwe ondergrond te kunnen testen”, voegt Sébastien er evenwel aan toe. “Ik hou er dus rekening mee dat ik in de eerste lus heel wat tijd zal verliezen, want ik wil vooral het rijgedrag van mijn ŠKODA FABIA R5 op onverhard onder de knie krijgen. Eens te meer is een goed resultaat niet het doel. Mocht dat zo zijn is dat een mooie bonus, maar ik ben niet van plan om onnodige risico’s te nemen.”

Bij gebrek aan testwerk voor de start van de rally hebben Sébastien en Thomas enkele andere intense momenten gedeeld om hun samenwerking wat extra te smeden. “We maakten allebei deel uit van het team van ŠKODA België tijdens de Air Games, een sportief parcours waarbij we nogal wat opblaasbare obstakels moesten weten te overwinnen”, grinnikt Thomas. “En op dezelfde dag trokken we ook naar Mariembourg, waar we samen met enkele mensen uit onze entourage een endurance kartrace hebben gereden. We hebben ons ontzettend goed geamuseerd… en onze categorie gewonnen! Dat zal tijdens de Sezoens Rally niet gebeuren, maar ik kan je wel vertellen dat we er mentaal helemaal klaar voor zijn om deze nieuwe uitdaging aan te gaan!”

De start van de rally wordt zaterdagochtend om 7u45 gegeven, op het kerkplein van Bocholt. Er staan 15 chronoritten op het programma, goed voor 162 km tegen de klok. Het eindpodium staat geprogrammeerd om 20u28.