Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC / Rally de Wallonie: Cédric Cherain is heel tevreden over de DMACK banden en finishte mooi tweede in Jambes.

Een wedstrijd die drie dagen lang op het scherp van de snee werd betwist en waarin iedere gewonnen of verloren seconde het verschil kon maken ! Dat was het scenario waarin drie Skoda Fabia's afgelopen weekend onvoorwaardelijk voor de zege in de Rallye de Wallonie bleven knokken. Daarbij verdeelden ze niet alleen alle scratchtijden netjes onder elkaar... de drie tenoren pakten elk ook met een verschillende bandenfabrikant uit... 

Dat Renaud Jamoul, DMACK Belgium verantwoordelijke, een tijdje geleden al voor Cédric Cherain en Filip Cuvelier had gekozen, bleek opnieuw een juiste beslissing te zijn.  Want vrijdagavond tijdens de chronoritten op de Naamse Citadelle, werd meteen duidelijk dat Cherain een potentiële kandidaat zou zijn voor de eindzege...   “Nog nooit werden zoveel ex-aequo tijden gerealiseerd in een BRC manche als afgelopen weekend”, stelt Renaud Jamoul vast. “Het feit dat Cédric nooit meer dan 10 seconden achterstand telde op de latere winnaar Vincent Verschueren, is opmerkelijk. Net zoals het feit dat we in de drie etappes... ook drie verschillende bandentypes gebruikten. Vrijdagavond op de Citadelle reed hij met “soft” banden, de zaterdagritten werden op “medium” rubbers afgewerkt en zondag werd geopteerd voor “regenbanden”. Kortom: het is duidelijk dat de DMACK banden onder alle omstandigheden mee kunnen en dat ze niet moeten onder doen voor de andere constructeurs, die al langer actief zijn dan wijzelf. En natuurlijk was er wat frustratie omdat we 'maar' tweede werden, maar het belangrijkste was dat Cédric opnieuw vertrouwen heeft kunnen tanken na zijn vroegtijdige opgaves in Landen en in Spa. Daarom ook dat hij zondag namiddag – toen de druk nóg groter werd – nooit het uiterste ging zoeken, zeker niet wat de bandenkeuze betreft”.

Na de 3de eindplaats in de East Belgian Rally 2017 en de zilveren medaille in de jongste Rallye de Wallonie, zijn alle ogen nu gericht op Ieper... “We gaan alles in het werk stellen om de voorbereiding  van deze 6e BK manche optimaal te laten verlopen”, vervolledigt Renaud Jamoul. “Cédric Cherain zal ook in de Westhoek met een Skoda Fabia aantreden... én met DMACK banden. Bedoeling is om hem vooraf, tijdens een intensieve testsessie, uitgebreid kennis te laten maken met het beschikbare bandenpotentieel. We weten allemaal hoe sterk de concurrentie in Ieper ook dit jaar weer zal zijn, maar de gerealiseerde chrono's in Namen hebben aangetoond dat we over sterke troeven beschikken...”.   

Vermelden we nog dat ook Francis Lejeune, voor het eerst in een Skoda Fabia WRC, voor DMACK banden had geopteerd. En hij kon er – ondanks een opgave in de slotronde – alleen maar tevreden om zijn, getuige een aantal chrono's die heel dicht in de buurt lagen van de toch wel meer ervaren Manu Canal-Roblès.    Zoals gezegd: op naar de Ypres Rally, tot nader order nog steeds dé Belgische rallyafspraak met de grootste internationale faam. Een reden te meer voor DMACK ook ook daar een belangrijke rol te gaan spelen...