Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Voorbeschouwing Short Rally Monteberg.

De Rallysprint van de Monteberg was lange tijd een klassieker in de regionale rallysport in West-Vlaanderen, waarvan de faam zich tot ver buiten de landsgrenzen verspreidde. Na meer dan veertig edities als rallysprint, kreeg het evenement vorig jaar een upgrade en het werd de “Short Rally van de Monteberg”. Naast de klassieke proef op de Monteberg, kwam er een tweede klassementsproef, Busseboom. Op zondag wordt er dus vier keer de proef op de Monteberg (10,76 km) afgewerkt en driemaal de proef Busseboom (8,47 km). De Short Rally noteert dus 68,45 km tegen de chrono. De inschrijvingslijst sloot af op 164 deelnemers.
 
Daaronder een paar leuke experimenten, zoals Bram Fonteyne, die voor één keer copiloot is van Isidoor Espeel en eens wil proeven van het kunnen van een “moderne” R2 wagen. Bij die R2 wagens, die in klasse 3F de dienst zullen uitmaken, tellen we Jo Muylle en de Opel Adam R2 bij de kanshebbers in zijn categorie. Klasse 3H zal zoals vanouds het spektakel verzorgen, met een sliert aan BMW E36, zoals de exemplaren van Deprez, Gellinck, Taillieu, Dumortier enz...
Richten we onze aandacht even naar de kanshebbers op de algemene zege en dan komen we uiteraard bij het zwaardere materiaal.
Steven Dolfen en de Citroën DS3 R5 bij voorbeeld. Dolfen kent de streek goed en de DS3 R5 is snel. Dan wordt het uiteraard zaak het geheel op de baan te houden.
 
Piet Van Hoof is de andere zegekandidaat die er met kop en schouders bovenuit steekt met de Mitsubishi Lancer Evo IV. Maar laat u niet beetnemen door de “oude” typeaanduiding. Het betreft de voormalige wagen van wereldkampioen Makinen, in full groep A versie! Menig rijder met nominaal moderner materiaal beet hierop zijn tanden al stuk. Of de Porsche’s van Delplace, Claudie Tanghe en Bruneel enig weerwerk kunnen bieden zal vooral van de weersomstandigheden afhangen. Maar normaal gezien mogen we hen aanduiden als podium-materiaal. Bij de andere podiumaspiranten mogen we de vloot van Lancer Evo X rekenen zoals de exemplaren van Sander Van Hoof, Steve Becaert, Hein Jonkers (met de Evo 6) en uiteraard Bert Coene! Daarnaast zijn er uiteraard ook nog de Oldtimers van de Divisie 4, met een pak Escorts, Porsches, Kadetts en ook de leuke Fiat 124 Spider van Dirk Vermeersch en de originele Triumph TR7 van Kevin Vanmassenhove.
 
Dan de Youngtimers van de Divisie 5 met de BMW M3’s van Vermeulen en Merlevede tegen de Sierra Cosworths van Vermeirsch en Stouf. Ook de Divisie 1-2 zal felbevochten worden, getuige de 36 inschrijvingen in de klasse 2... De moeite om eens te volgen want vergeet niet dat de “Monteberg” in de eerste plaats een regionale rally is en dat het belang in de eerste plaats ligt op het verwerven van punten voor het VAS regionale kampioenschap! Het wedstrijdcentrum is ondertussen verhuisd van Dranouter naar Westouter, waar het is ondergebracht in zaal “Corneblomme” (Poperingestraat 4 te Westouter). Na de administratieve en technische keuring op zaterdag, tevens de dag van de verkenningen, begint het serieuze werk zondag 6 mei vanaf 8u30.