Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC / Rally de Wallonie 2018 : Patrick Snijers is fit geraakt na crash in Tielt.

Zoals de traditie het wil begint vrijdagavond de rally van Wallonië met een dubbele superspecial uitgetekend op de Citadel van Namen. De organisatoren zijn erin geslaagd om een sterk deelnemersveld bij elkaar te brengen met 16 R5’s. Daarnaast staan er nog eens zeven GT’s start waaronder Patrick Snijers met de Maes Porsche 997 GT3.
De rally van Wallonië is toe aan zijn 35e editie. De allereerste rally van Wallonië werd gereden in 1984. Patrick Snijers was toen de beste. Eén jaar later deed hij dat nog eens over. In het totaal won Snijers 4 keer de rally van Wallonië. Alle zeges dateren van de jaren tachtig en negentig. Daarnaast eindigde Patrick Snijers nog drie keer op de tweede plaats.
“Ik heb wel iets met deze wedstrijd” zegt Patrick Snijers. “Het is een zeer snelle maar tegelijk ook zeer moeilijke wedstrijd. Verraderlijk bij momenten omwille van de snelle opvolging van situaties en de steeds veranderende ondergrond. Het is ook een wedstrijd op maat van de Porsche. Je kan er écht glijden en volop scheuren. In 1984 won ik hier met de Porsche. In 2005 eindigde ik tweede met de Porsche. De autosport is geëvolueerd maar het is veel betekenend dat de Porsche toch wel op één of andere manier een certitude is in Wallonië.”
Patrick Snijers kende een bewogen start van zijn kampioenschap met tot dusver meer laagtes dan hoogtes. “In Spa reden we een slimme wedstrijd en werd ik bijgestaan door Davy Thierie. Vanaf deze wedstrijd vormt hij voor de rest van het seizoen team met mij. Met 16 R5 wagens en 7 GT’s kunnen we spreken van een bijzonder sterk bezette wedstrijd. Vanaf de eerste meter zal ‘de pees’ erop gelegd worden. Het is zaak om rustig te blijven en tegelijk proberen mee te zijn met de snelste GT’s. In elke wedstrijd ga ik van start om de GT klasse te winnen en probeer ik daar een plaats in de top 5 aan te koppelen. Dat laatste zal hier iets moeilijker zijn. Als we in de top 10 zouden eindigen kunnen we spreken van een succes. Fysiek ben ik min of meer hersteld van de crash in Tielt. De impact was toch niet te onderschatten. De voorbije dagen en weken ben ik vaak op bezoek geweest bij mijn osteopaat. Dankzij hem sta ik morgen aan de start.”
 
Op vrijdagavond worden er twee superspecials gereden. Zaterdag krijgen de deelnemers twaalf klassementsritten voor de wielen geschoven. Op zondag komen er daar nog eens acht bij. Goed voor in het totaal 221 competitieve kilometers. De rally eindigt zondagnamiddag omstreeks 16.00 u.