Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BMA : Verslag TAC Rally, Rallye de Trois-Ponts & Top Fry Safari Rally.

Het sportief seizoen gaat aan een hoog tempo verder voor BMA, dat meer dan ooit op alle fronten actief is. Vorig weekend werd met de TAC Rally al de derde manche van het Belgian Rally Championship 2018 verreden. Kris Princen en Bram Eelbode, ook al winnaars van de openingsmanche in Landen, domineerden de wedstrijd met de Skoda Fabia R5 ingezet door BMA! Met 12 snelste tijden op 14 klassementsproeven, hadden ze zaterdag voortdurend de koppositie in handen.
 
"In vergelijking met vorig jaar, had ik me nu voorgenomen om zo snel mogelijk van start te gaan en dat plan werkte," vertelt Kris Princen. "De afstellingen waren uitstekend, de nota's perfect en ik heb geen foutje gemaakt. Met deze overwinning op zak, heb ik bijna een perfecte score in het kampioenschap na drie rally's met twee zeges en een 2de plaat. Maar, er is nog niets beslist."
 
"Toen ik Kris zag zweten na KP 1, wist ik dat hij meteen hard wilde uithalen," analyseert Bernard Munster, de verantwoordelijke van BMA. "In de carrière van een piloot zijn er altijd enkele uitzonderlijke rally's. Zaterdag was dat ongetwijfeld het geval voor Princen. Top!"
 
BMA was op volle sterkte aanwezig in Tielt, met nog twee andere Fabia's R5, waaronder die van Didier Duquesne en François Geerlandt in de kleuren van Konvert. "Een team dat een sterke wedstrijd reed, want ze verhoogden progressief het tempo," vervolgt Bernard Munster. "De laatste keer dat Duquesne met de Skoda reed was in Ieper twee jaar geleden. Zonder een klein foutje in het begin van de wedstrijd, waar hij een veertigtal seconden verloor, was de Top 5 zeker mogelijk. Hoe dan ook is deze 6de plaats een uitstekend resultaat voor een piloot die slechts een paar rally's per jaar rijdt."
 
Voor Steve Matterne en Rik Vanlessen, in de kleuren van E.S.B., was er geen top 10. Ze gingen nochtans goed van start, maar door een schuiver in een greppel verloren ze heel wat tijd. We zullen Matterne, die zijn leerproces stap voor stap verderzet, en zijn navigator, die nog maar zijn tweede rally reed, snel weer aan het werk zien in de Fabia R5 van BMA.
 
 "Ik wil trouwens verduidelijken dat het voor de volgende manche van het BRC, de erg populaire Rally van Wallonië, nog altijd mogelijk is om een van onze Skoda Fabia's R5 te huren. Een wagen die duidelijk de beste is in dit soort wedstrijden en zelfs op internationaal niveau. Dat hebben we afgelopen weekend nog eens kunnen vaststellen in Corsica," besluit Munster.
 
De laatste vertegenwoordiger van BMA in Tielt, Grégoire Munster, ging op jacht naar de titel in het Junior BRC. Hij werd in de Opel Adam R2 genavigeerd door Antoine Podgorny. Het werd een eerder moeilijke wedstrijd voor de jonge kerel. De bandenkeuze, geadviseerd door… papa Bernard himself, bleek niet ideaal. "Dat was duidelijk mijn fout," bekent de baas van BMA. "Ik dacht dat het monteren van vier identieke banden de beste keuze was, maar Pirelli's zijn niet hetzelfde als Michelins. Daardoor moest Grégoire rijden met een wagen die achteraan heel vaak uit brak. In het slot van de rally namen we dezelfde bandenkeuze als de anderen en kon hij op scratches jagen om bijkomende bonuspunten te scoren in het Junior-klassement. Maar, in een bochtencombinatie lag er grind op de baan. De Opel schoof in een gracht. Zonder schade… maar het was onmogelijk om de auto terug op de baan te krijgen want er stonden op die plaats te weinig toeschouwers. Game over, maar ik kan mijn zoon niets verwijten…"
 
Meteen weer winst… de volgende dag!

Vincent Prégardien, zoals steeds genavigeerd door Grégory Durand, was ook van de partij met zijn prachtige Ford Escort MK2. Hij vermaakte het publiek met brede schuivers. Een lekke band kostte helaas een pak tijd, maar het belangrijkste was dat het team zich amuseerde op de prachtige klassementsproeven, onder een stralende lentezon…
 
Grégoire Munster bleef niet bij de pakken zitten. De volgende ochtend stond hij aan de start van de Rallye de Trois-Ponts, met deze keer zijn mama Andrée Hansen als copilote. Deze keer kon niemand de jonge rijder van toptijden houden, met als resultaat een onbetwiste zege in Klasse 4.12 en een Top 4 algemeen in Divisie 4. Een overtuigende prestatie. Of hoe je een weekend toch nog kunt afsluiten op een positieve noot!
 
En ondertussen in Kenia…
 
En dat is nog niet alles! Vorige week reden drie Porsches 911 Safari gebouwd door BMA een wedstrijd die aan uitstraling wint op de internationale kalender: de Top Fry Safari Classic! Baldev Chager en Onkar Rai, in de kleuren van Kabras Sugar Racing, hadden lange tijd de eerste twee plaatsen in handen in het algemeen klassement van deze erg veeleisende rally van vijf dagen op de Keniaanse pistes! Tijdens de vierde etappe werden Onkar Rai en Des Page-Morris helaas slachtoffer van een olielek, waardoor ze naar de 3de plaats in het algemeen klassement zakten.
 
De overtuigende overwinning van Baldev Chager en Ravi Soni kwam echter nooit in gevaar. Zij toonden het potentieel en de extreme competitiviteit in internationale historic rally's van de Porsches 911 die gebouwd werden in de ateliers in Thimister-Clermont.
 
Minder geluk was er voor Tejvir Rai, de broer van Onkar Rai, die genavigeerd werd door Zahir Shah. Doordat een steen vast kwam te zitten op een ongelukkige plaats, viel het duo zonder remmen. Ze maakten er toch een erezaak van om alsnog te finishen, op de 14de plaats algemeen.
 

Besluit: het was een drukke autosportlente voor team BMA, maar ook een vruchtbare. En het seizoen is nog lang niet voorbij…