Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC 2018 / TAC Rally Tielt : Sébastien Bedoret direct op het podium met de Skoda R5.

Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq hebben hun eerste afspraak aan het stuur van een ŠKODA FABIA R5 niet gemist! Dankzij de goede omkadering van Freddy Loix en het Pevatec-team wisten de jonge wolven de hele TAC rally lang progressie te boeken. Beter nog, ze zijn er uiteindelijk zelfs in geslaagd om in deze derde manche van het Belgische rallykampioenschap beslag te leggen op een podiumplaats!

“Dit podium is echt de kers op de taart”, glimlachte de 22-jarige Bedoret aan de finish. “Nochtans had niemand ons onder druk gezet om dit resultaat te behalen! Ons doel was om te leren, kilometers af te malen en beetje bij beetje dichter te komen bij de toppers. Na een eerste voorzichtige lus wisten we tijdens de tweede al wat vooruitgang te boeken en stonden we op een derde plaats. Nadien maakte ik echter een foutje, en raakte een steen aan de binnenkant van een bocht. De voortrein van mijn auto stond wat open en ik verloor een dikke halve minuut. Melissa Debackere kon ons zo passeren, maar – na akkoord van Freddy – heb ik tijdens de twee laatste proeven het tempo wat verhoogd. Ik reed tegen 90 procent, want ik wou niet alles riskeren. Het wierp zijn vruchten af en dat geeft mijn eerste podium in het BK rally nog wat extra uitstraling.”

Hoewel het resultaat ver boven de verwachtingen bleek, is Sébastien er niet de man naar om daarover op te scheppen. “De hele dag lang kon ik gebruik maken van de goede raad van Freddy, mijn ingenieur en het Pevatec-team”, benadrukt de rijder uit Donstiennes. “Dat was heel interessant! En dat laat me ook toe te beseffen dat ik nog heel wat werk op de plank heb om de tijden van referenties als Kris Princen of Vincent Verschueren te benaderen. Ik heb de limieten van mijn ŠKODA nog lang niet bereikt. We zullen dus blijven werken om die stap voor stap te kunnen benaderen!”

De man in het rechterzitje van de door ŠKODA België ondersteunde FABIA R5 had eveneens een brede glimlach op het gelaat. “Nooit hadden we gedacht hier op het podium te kunnen staan”, stelde Thomas Walbrecq. “Ons doel was enkel om ervaring op te doen, en we vertrokken dan ook heel rustig. Sébastien voelde zich echter heel goed aan het stuur en instinctief verhoogde hij het ritme. Na die klap tegen de steen bleef hij heel rustig… maar was wel vastbesloten om zijn fout recht te zetten. We hebben al enkele kleine verbeteringen in ons notasysteem aangebracht, en dat zullen we ook voor de Rallye de Wallonie nog doen. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik er nu al heel erg naar uitkijk om ons leerproces op de rallywegen rond Namen verder te zetten!”

Tijdens de podiumceremonie op zaterdagavond was Freddy Loix niet weinig trots op zijn pupil. “Sébastien heeft exact gedaan wat we van hem gevraagd hebben”, stelde de viervoudige Belgische rallykampioen. “Tijdens de eerste lus moest hij zich rustig houden, kwestie van in het ritme te komen. Nadien mocht hij geleidelijk aan een tandje bijsteken. Aanvankelijk verloor hij twee seconden per kilometer, nadien werd dat verschil gereduceerd tot vijf à zes tienden, en aan het eind zelfs nog wat minder. Een goed teken! Er was dat incidentje met die steen, op een plek waar het parcours steeds dieper was uitgereden, maar dat is eerder een wedstrijdincident dan een grote fout. We zullen deze wedstrijd nu terdege analyseren, werken aan de te verbeteren puntjes en ons zo goed mogelijk voorbereiden op de Rallye de Wallonie.”

Bij ŠKODA België was men uiteraard heel tevreden over deze eerste samenwerking. “Onze felicitaties aan de ŠKODA-teams die de eerste vier plaatsen van deze rally wisten te veroveren!”, glimlachte Catherine Van Geel, PR-verantwoordelijke van het Tsjechische merk. “In het bijzonder aan onze vertegenwoordigers, Sébastien en Thomas. Ze hebben in hun eerste wedstrijd met de FABIA R5 een schitterende rally gereden! Meteen goed voor een uitstekend resultaat, en men voelt ook dat het klikt tussen de rijders en Freddy. Ze staan open voor zijn goede raad en willen echt bijleren. Een goed voorteken voor het vervolg van het seizoen!”

Dat vervolg komt er in de eerste plaats tijdens de Rallye de Wallonie, op 27, 28 en 29 april in de buurt van Namen.