Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC 2018 / TAC Rally Tielt : Vincent Verschueren wil een oplossing vinden qua vermogen tegen de volgende wedstrijd.

Voor Vincent Verschueren en Veronique Hostens viel er weinig plezier te beleven in de 45ste TAC Rally in Tielt. In de derde manche van het Jobfixers Belgian Rally Championship was de regerende Belgische kampioen met zijn Skoda Fabia R5 machteloos tegen de identieke machine van Kris Princen, de leider in het kampioenschap. De nieuwe evolutiemotor waar Princen gebruik van maakte bleek sterker dan verwacht.

Vincent Verschueren had het vooraf aangekondigd. Hij zou aanvallen in de openingsronde van de TAC Rally, want 's ochtends wordt de wedstrijd rondom Tielt vaak beslist. Deze keer was geen uitzondering op die regel, alleen besliste Kris Princen de wedstrijd meteen in zijn voordeel door 25" voorsprong te nemen op de GoDrive Skoda. 
"Kris rijdt hier voor de eerste keer met een nieuwe evolutiemotor en die is blijkbaar erg sterk. Men had ons verteld dat die motor slechts een paar pk's meer zou hebben, maar het verschil is enorm. We verliezen 25" op vier proeven. Ik heb misschien wel een vijftal seconden laten liggen, mede door een kapotte stabilisator, maar geen 25 tellen!" 

Na die eerste ronde was de wedstrijd in feite al beslist. Kris Princen controleerde verder zijn voorsprong, terwijl Vincent en Veronique alles uit de kast haalden om de tijden van de Limburger te evenaren. Zonder succes.

"We strijden normaal in alle wedstrijden op de seconde en telkens kan ik dan een aantal snelste tijden rijden, maar deze keer is het duidelijk dat zijn wagen meer vermogen heeft, want ik kom niet aan zijn chrono's. Mijn afstellingen zijn perfect, de banden zijn goed en ik laat als piloot niets liggen. Ik heb mijn tijden vergeleken met die van vorig jaar en we zijn overal merkelijk sneller. Ik was 7" sneller op de proef van Schuiferskapelle in vergelijking met vorig jaar. Dat is 0"5 per km sneller. Maar, Princen was nog een pak sneller. Het is duidelijk dat we een oplossing moeten vinden tegen de volgende wedstrijd, want op deze manier strijden we niet met gelijke wapens..."

Vincent Verschueren en Veronique Hostens konden de schade wel beperken met een tweede plaats, ruim 2 minuten voor de derde in de stand, Sébastien Bedoret. De volgende afspraak voor het GoDrive team is de Rally van Wallonië, eind deze maand in Namen.