Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Legend Boucles Bastogne 2018 : Nu al zes voormalige winnaars, zeven nationaliteiten, meer dan 150 deelnemers en nog enkele mooie projecten aan de gang.

Op iets minder dan twee maanden voor het sluiten van de inschrijvingen voor de editie 2018 van de Legend Boucles, vallen de inschrijvingsformulieren (downloaden via www.racspa.be) met dagelijkse regelmaat binnen op de site van de organisatie. We herhalen het even, het evenement wordt dit jaar iets vroeger gehouden, op 3 en 4 februari.

Terwijl het seizoen 2017 langzaam op zijn einde loopt, tellen we al de dagen af voor dit super evenement dat traditioneel de Belgische campagne op gang trekt in de buurt van Bastogne.

Op het ogenblik dat deze regels verschijnen zijn er al meer dan 150 ingeschrevenen die verzekerd zijn van een startplaatsje, ruwweg de helft dus van het maximum quota dat de organisatoren zich hebben opgelegd om te voorkomen dat ‘de slang zich in de eigen staart bijt’ door het systeem van de te rijden lussen.

“Onze trouwe deelnemers hebben niet geaarzeld om in de sloffen te schieten en zich in te schrijven”, licht Pierre Delettre toe, die nu al de laatste details aan het fijn stemmen is van het wonderlijke parcours, waar nog wat verrassingen in schuilen. ”We kunnen met vreugde vaststellen dat onze nieuwe categorie Challenger (opgelegd gemiddelde snelheid van 80 km/u) al heel wat succes kent, zowel bij de geroutineerde teams uit de Classic, die graag een versnelling hoger schakelen, zoals dat van oud-Belgisch kampioen Dirk Vermeersch en zijn Fiat 124 Spider, als van de deelnemers uit de Legend die graag een trapje lager zouden meespelen voor de zege, zoals een Eric Deflandre of Sébastien Glaude.”

Een dertigtal teams in totaal verzekeren nu al het succes van deze nieuwe tussencategorie.

Ook het internationale karakter van de “Legend” wordt bevestigd door de meer dan 25% buitenlanders uit zes verschillende landen. Uiteraard zitten daar een groot deel Fransen en Nederlanders tussen, maar ook Luxemburgers, een Zwitser, Duitsers (met spektakelman Thomas Kleinwachter voor de gelegenheid op een Opel Kadett GTE) en natuurlijk onze Britse vrienden, met een derde deelname van Paul Griffith, de winnaar van de “onverhard” Challenge in 2016. Hij wordt een ernstige outsider.

Langs Belgische zijde vinden we de namen van regionale deelnemers zoals Pierre Merche, Romuald Thirion of Geoffrey Leyon nu al op de deelnemerslijsten. En we kijken ook uit naar de terugkeer van Alexandre Leens met zijn opgepepte Austin Cooper S en de komst van “rookies” als Grégory Paisse (VW Golf Gti) of Raphaël Beaufort (Escort).

En ook al staan ze nog niet officieel ingeschreven, zijn er een aantal grote Belgische namen die ons al verzekeren present te zullen zijn begin februari. In het totaal hebben al zes voormalige laureaten de datum in hun agenda aangestipt. We vertellen u geen geheimen als we de namen noemen van Jean-Pierre Van de Wauwer met zijn “eigen gebouwde” Lancia Beta Monte-Carlo Groep 4 en zijn rivaal van toentertijd, Renaud Verreydt op de Ford Escort MKI, die in de afgelopen Condroz Rally nog aan de slag was bij de Historics. We laten alle anderen hun deelname en hun materiaal zelf bekend maken.

“Op dit ogenblik horen we veel geruchten over diverse projecten die her en der aan de gang zouden zijn”, vertelt de Ardeense organisator. “We zijn zelf in contact met meerdere Belgische en buitenlandse vedetten. We hopen nog voor de feestdagen wat namen uit onze hoge hoed te mogen toveren. Laat ons nog even de tijd om alles op orde te zetten…”

Afspraak genoteerd dus, tussen Sinterklaas en Kerstmis, voor een nieuwe update van de deelnemerslijst die steeds langer wordt. Komt er een nieuw record? Antwoord binnen minder dan twee maanden, ter gelegenheid van de traditionele persconferentie voor de rally.