Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Polle Geusens vroegtijdig van de baan "De Toyota GT86 CS-R3 is een toffe auto!"

In de Condroz Rally, de grandioze afsluiter van het Belgisch rallykampioenschap langs de oevers van de Maas, kreeg Polle Geusens dit weekend de Toyota GT86 CS-R3 van Toyota Motorsport GmbH ter beschikking. Voor Polle was het een eerste ervaring met een fabriekswagen, maar ook met achterwielaandrijving. 

"Het was een heel interessante ervaring, maar het is jammer dat we geen enkele proef zonder incidenten hebben afgewerkt," vertelde Polle na zijn vroege opgave op de 7de klassementsproef in Marchin. "Bij het begin van de tweede ronde begon het plots te regenen. Wij stonden op banden voor droog weer. In Ben-Ahin heb ik geen risico's genomen en liet ik het tempo zakken. In Marchin was ik ook voorzichtig gestart, want in de regen hadden we echt geen grip. Helaas is blokkeerden de wielen achteraan in een remzone na een lang recht stuk voor een chicane. We zijn aan hoge snelheid twee keer rond gegaan op de baan, waarna de wagen frontaal op een grote zandzak van de chicane knalde. De schade aan de wagen was te groot om verder te gaan of om zondag opnieuw te starten..."

Ook in de eerste ronde had Polle een paar schoonheidsfoutjes gemaakt. "Na een voorzichtige start op de eerste proef, gingen we een eerste keer rond op de tweede proef. Wellicht omdat de schokdemper bij het aanremmen dicht klapte. We hebben vooraf wat te weinig kunnen testen en we hadden nog niet met de auto in de regen gereden. Want, ik blijf erbij, deze GT86 is echt een toffe rallywagen met een opwindend motorgeluid!"

Filip Cuvelier, de vaste navigator van Polle dit seizoen, was toch onder de indruk van de sortie. "Ik heb al een aantal sorties meegemaakt in de rallysport, maar deze was toch een indrukwekkende. We gingen aan hoge snelheid aan  het schuiven. Het was wachten op de impact. Gelukkig bleven we op de baan en eindigden we op een zandzak," vertelde Filip Cuvelier, die voelde dat het vertrouwen aan het groeien was bij Polle. "Na een schuiver aan hoge snelheid in het begin van de wedstrijd, kwam het vertrouwen van Polle stilaan terug. Maar, op clicks in de regen was het helaas een loterij..."

Polle Geusens en Filip Cuvelier bedanken in elk geval TMG voor het vertrouwen en deze kans om eens te proeven van de GT86 R3.