Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

TBR Rallysprint 2017: Volledige voorbeschouwing.

Voor Hans Degryse, Rik Clinckemaillie en het gehele TBR bestuur was er na de openingseditie van de “Rallysprint van Oekene” vorig jaar een moment van bezinning. Na heel wat problemen met de TBR in “rally” uitgave, werd er in 2016 beslist tot een terugkeer naar de rallysprint formule en de uitvalsbasis Oekene. Het was een terugkeer naar de basis en 2016 moest het jaar van de ommekeer worden.
Maar nu ook weer zorgden een misverstand over brandblussers en enige ongevallen voor lange vertragingen, de annulatie van een proef en ontevreden gezichten. Maar Hans Degryse en Rik Clinckemaillie van het TBR-bestuur laten het niet meer aan hun hart komen. Anno 2017 gaan zij met nieuwe moed aan de slag. “Vorig jaar hadden we enkel een probleem in de eerste ronde. Verkeerde brandblussers, iets latere opdagende vertegenwoordigers van de overheden en een wagen die een elektriciteitspaal omver reed en die achterstand sleepten we de hele dag mee”, steekt voorzitter Hans Degryse van wal. “En dan krijg je kritiek, maar na al die jaren hebben we een olifantenvel gekweekt. Het is nooit makkelijk en ik ben al zeer tevreden als op de dag van de wedstrijd iedereen op zijn post staat. We zijn een sprint en dat is typisch voor een rallysprint. We hebben geen alternatieve routes die we kunnen gebruiken.”
Secretaris Rik Clinckemaillie geeft tekst en uitleg bij het parcours van de editie 2017. “De belangrijkste wijziging is het wegvallen van de St-Eloois-Winkelse straat. Dat was een lang stuk, met veel inwoners, ook vele ouden van dagen, en daar kregen we dan ook de meeste vragen. Om iedereen gerust te stellen besloten we het grootste stuk van die straat niet meer in het parcours op te nemen. Het snelle stuk aan de Toveressestraat is gebleven maar we hebben er een chicane ingestoken, die dit jaar zal aangepast worden. Er worden normaal gezien viermaal 14.85 km afgelegd voor een totaal van 59,4 km. De proef ligt nu op grondgebied Ledegem, Izegem en Oekene. De servicezone ligt aan de Armoedestraat. Op de Markt blijft een finishboog en een tent, maar die wordt uitgebaat door de mensen van café “De Platte Tube”, waar ook de administratieve zaken gebeuren.”
“Belangrijk is ook dat er een echte publiekszone komt aan de Kantinestraat, ter hoogte van de Ieperse weg, met parkeergelegenheid, een tent en catering” licht Degryse toe. “De mensen moeten zich dan niet meer door Oekene verplaatsen om de wagens te zien. Ze kunnen er de rally volgen op drie verschillende punten.”
Op de deelnamelijst staan een 95-tal namen. Publiekstrekkers moeten de vier R5 wagens worden. Dirk Vermeirsch en Reinaud Van Eecke op de DS3 R5 nemen het op tegen de Fiesta’s van Pieter-Jan Maeyaert en Christophe Devleeschauwer. Voor Devleeschauwer en Vermeirsch wordt het een kennismaking met dit type machines. Ook Steve Bécaert staat ingeschreven maar na zijn crash in Ieper is het niet duidelijk of en met welke wagen hij aan de start zal verschijnen. Verder staan er een 18-tal Britse en Ierse ploegen ingeschreven en 19 historics, waaronder Paul LIetaer met de Escort, Bram Fonteyne (Volvo) en Danny Kerckhof (BMW E21). Ook Brecht Hoorne met de BMW Compact mag de rol van publiekstrekker opnemen.
Voor organisator Degryse worden het weer drukke, maar ook uitdagende tijden... “maar ik zal ook weer blij zijn als op zondagavond alles zonder problemen is verlopen!”
Afspraak in Oekene, nabij Roeselare, op zondag 9 juli.