De tweede manche van de M-Cup belooft een mooie strijd te worden binnen de M-Cup. Maar liefst 12 deelnemers schreven zich in, waarmee de M-Cup opnieuw de grootste cup binnen het RACB rallygebeuren is. Enkele nieuwe piloten maken hun opwachting binnen de M-Cup waaronder Wim Lootens met een E36M3. Vorig seizoen wist Wim nog de criterium manches in de Haspengouw en de Seizoensrally te winnen. Dit jaar maakt hij de overstap naar de M-Cup om zich te meten met 'grotere' jongens. We hopen alvast dat Wim zijn kunnen demonstreerd en de strijd vooraan aangaat!

Een andere nieuwkomer is Jens Maes. Na jaren bij de historics zal hij nu aantreden bij de moderne wagens. In de TBR 2016 mocht hij reeds kennismaken met de 130 als 0-wagen, maar nu rijdt hij mee met de M-Cup. De snelle jongens zullen allicht iets te hoog gegrepen zijn, maar we hopen vooral dat Jens een goede progressie zal maken doorheen de wedstrijd.

Pistoletto zaakvoerder Jan Vandenberghe die dit jaar de overstap maakte naar het nationale gedeelte zal ook in Tielt aan de start verschijnen. In de snelle Haspengouw moest hij wat kostbare seconden toegeven, maar de Tieltse wegen zouden hem beter moeten liggen.

Ook voor Cris Algoedt begint het M-Cup seizoen in Tielt. Hij wordt vergezeld door dakar-piloot Steven Rotsaert. De 1M zal tevens in een nieuwe livery aan de start verschijnen. Tijdens testen de afgelopen heeft de motor de geest gegeven, dus er zal nog mogen gesleuteld worden om deĀ  wagen raceklaar aan de start te hebben. Met reeds een 10-tal deelnames in Tielt op zijn palmares weet Cris allicht alle valstrikken te ontwijken. Een plaatsje dicht bij het podium moet haalbaar zijn voor deze snelle traiteur!

Jean-Louis De Roeck moest in de Haspengouw jammergenoeg opgeven op de eerste proef. Hopelijk horen we de E30M3 langer meedraaien tijdens de TAC rally. Voor De Roeck zijn de weekends alvast goed gevuld, daar hij naast rally ook deelneemt aan autocross en klimkoersen.

Bert Truyens, in de Haspengouw nog goed voor een 2de plaats binnen de M-Cup zal het op de Westvlaamse wegen allicht iets moeillijker hebben. De wegen rond Tielt hebben immers hun specifieke karakter en zijn met momenten zeer glad.
Tom Ceuppens heeft intussen reeds wat ervaring in Tielt, en neemt ook buiten de M-Cup aan vele manches van het BK deel. Een podiumplaats is hem alvast van harte gegund, maar de beschikbare plaatsen zijn schaars en er zal hard moeten gereden worden !

Thierry Cokelaere zal voor het eerst in de eigen regio aantreden met de nieuw aangeschafte 1M. In 2015 bewees hij reeds zijn kunnen met een 3de plaats binnen de M-Cup te Tielt. Met de huidige snellere wagen moet hij zeker opnieuw kunnen meestrijden voor het podium!

Slechts 1 Nederlander aan de start voor deze tweede manche, maar het is een snelle man! Met zijn E46M3 bewijst Wim Muilwijk dat het ook met een 4-deurs hard kan gaan. In de Haspengouw koos hij echter voor een te late remzone met een schuiver tot gevolg. We hopen dat hij in Tielt het vuur aan de schenen kan leggen van onze lokale piloten.

Brecht Hoorne, in de Haspengouw goed voor een onverhoopte 3de plaats zal ook in Tielt aantreden. Mits een foutloos parcours zien we hier een mooie strijd met Cokelaere en Muilwijk voor de derde podiumtrede.

Voor de belangrijkste podiumplek verwachten we een strijd tussen Kurt Braeckevelt en Franky Boulat. Vorig jaar wist Kurt Franky te kloppen met slechts een halve seconde!

Fingers crossed dus dat we dit jaar opnieuw een mooie strijd te zien krijgen.