Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Danny Kerckhof, Pieter-Jan Maeyaert, Stefaan Stouf en Didier Vanwijnsberghe in Rallye du Var.

Waar de meeste Vlamingen kiezen voor een deelname aan de 6 uren van Kortrijk, de seizoensafsluiter op regionaal vlak, opteren enkele rijders er toch voor om het enkele honderden kilometers verder te gaan zoeken. Op de deelnemerslijst van de Zuid-Franse Rallye du Var, met als wedstrijdcentrum Sainte-Maxime, zien we bij de Historics immers bekende namen figureren als die van Danny Kerckhof, Pieter-Jan Maeyaert, Stefaan Stouf en Didier Vanwijnsberghe.
“Mijn laatste deelname dateert van 2011, toen ik met de Ford Escort tweede werd achter de Italiaan Pedro met zijn Lancia Rally 037. De aanleiding voor de deelname dit jaar was eigenlijk vrij eenvoudig. In de zomermaanden opperde Stefaan Stouf dat hij het wel zou zien zitten om eens deel te nemen aan de Var. Ik reageerde meteen met te melden dat ik bereid was om het hem knap lastig te maken, en zodoende staan we beiden aan de start. En inderdaad niet alleen als West-Vlamingen, want Danny Kerckhof komt er zijn eerste kilometers afleggen met de nieuwe BMW M3, en ook PJ Maeyaert verschijnt er aan de start.
Een gok doen naar een mogelijk resultaat is heel moeilijk. Eerstens ken ik, buiten de Vlamingen, nog weinig of geen rijders die er dit jaar aan de start komen. En bovendien is het traject ook niet van de simpelste, en valt in niets te vergelijken met deelnemen aan een wedstrijd in ons Belgenlandje. Herkenningspunten heb je in die regio echt niet, en alle bochten lijken op mekaar maar zijn telkens toch verschillend. Daar moet je echt nog beschikken over een goede co-piloot en sterke nota’s. Vooral als je klassementsproeven van 34 en 40 km voor de wielen krijgt geschoven. Vrijdag krijgen we drie kp’s op het menu. Zaterdag volgen er dan zeven proeven, met als afsluiter de langste snelheidsrit, goed voor 40 km, genaamd L’Amaurité. Diezelfde rit wordt ons zondagmorgen als enige resterende ook nog eens gepresenteerd, weliswaar “slechts” over bijna 34 km. Tegen 10.15u zondagvoormiddag staat de winnaar op het podium.
Hopelijk maakt een goed resultaat in de Var toch nog iets van ons seizoen. Ik heb de indruk dat het een jaar is geweest van tamelijk veel kosten in vergelijking met de behaalde resultaten. Zware breuken aan motor, versnellingsbak en brug met de BMW, en over de Toyota gaan we maar zwijgen. Ieper was heel goed, en de tweede plaats was in de Las Vegas Ypres Historic Rally het hoogst haalbare, na een ongenaakbare Paul Lietaer.
Naar volgend jaar toe is het echt nog koffiedik kijken. Misschien moet ik wel doen als Freddy Loix...Maar hoogstwaarschijnlijk wordt het een programma a la carte. Een volledig kampioenschap zie ik zeker niet zitten, gezien er heel wat tijd en geld inkruipt.”