Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

26ste Rallye Terre de Vaucluse . BMA schittert zowel algemeen als in Historic !

Meteen na de Condroz Rally in Hoei, reisde team BMA van Bernard Munster af naar de Provence-Alpes-Côte d'Azur om deel te nemen aan de 26ste editie van de Rallye Terre de Vaucluse. Een schitterende wedstrijd met 10 klassementsproeven op onverhard, gebaseerd in Courthézon. Er kwamen maar liefst vier bolides uit de ateliers van BMA aan de start.
« Het format van de Franse wedstrijden op onverhard valt bij iedereen in de smaak, wat het toenemende succes verklaart, vertelt Bernard Munster. De eerste ronde van elke dag is de verkenningsronde waarin de nota's worden genomen. Dus, iedereen krijgt slechts een doortocht om te verkennen, waardoor er zo min mogelijk tijd geïnvesteerd moet worden. Het is trouwens geen toeval dat piloten als Sébastien Loeb en Sébastien Ogier zich in de kijker reden in dit soort wedstrijden, want door de beperkte verkenningen heb je een flinke dosis improvisatie nodig. Wij hadden een kleine testsessie op onverhard georganiseerd vrijdag, waardoor onze teams goed voorbereid aan de rally konden beginnen... »
Alain Deveza en Guy Tezenas, ingeschreven met de Subaru Impreza 555 Gr.A van BMA, moesten het in het 'moderne' klassement opnemen tegen een aantal top WRC's, R5's en recente R4's. Het duo draaide vanaf de eerste ronde mee in de top 5. Vervolgens profiteerden ze van de foutjes en pech van de anderen om door te stoten naar de 2de plaats in het algemeen klassement... terwijl ze ondertussen ook de show verzorgden, zelfs in het gesloten wagenpark!
« We hebben het spektakel verzorgd tot de finish, vertelt Deveza. Tweede worden met een oudje van meer dan 20 jaar oud, dat was onverhoopt! We hebben in elk geval enkele jongeren het nakijken gegeven! Eens te meer was de wagen schitterend geprepareerd. Tijdens de testsessie op vrijdag, kon ik de afstellingen verfijnen om meteen met een ongelofelijk efficiënte wagen aan de wedstrijd te kunnen beginnen. De feeling was prima, waardoor ik tijdens de wedstrijd de show kon verzorgen en toch toptijden kon rijden. Het was mijn laatste rally van het jaar met het team van Bernard Munster en het was weer een enorm genoegen! »
Die andere Fransman, Gérard Brianti, genavigeerd door Frédéric Delorme, had minder geluk met de BMA Skoda Fabia R5. Na een goede testsessie liet Brianti zich op de eerste proef op zaterdag verrassen, waardoor een draagarm werd beschadigd. « De Terre de Vaucluse is een nationale wedstrijd geworden en niet zomaar een manche van het Frans kampioenschap. Daardoor kunnen de wagens in het 'modern' klassement de volgende dag niet meer opnieuw starten in SuperRally, vervolgt Bernard Munster. Stom natuurlijk, zeker omdat Brianti in de eerste plaats kilometers wilde maken om te wennen aan een wagen van de nieuwe generatie. Wordt vervolgd... »
Zege in Historic voor Saby en Gache !

In Historic kwamen een twintigtal wagens aan de start, met onder andere kleppers als Bruno Saby, terug van de partij met een Lancia Delta Integrale, en Philippe Gache met zijn ondertussen bekende Mazda RX-7 Groep B! Maar, op de eerste proef plaatsten Bernard Munster en zijn zoon Grégoire de BMA Porsche 911 helemaal bovenaan de tabellen. Ze zouden de leidersplaats niet meer uit handen geven!
« Het was mijn eerste volledige rally met mijn zoon als copiloot en het is goed verlopen, vervolgt Bernard Munster. De eigenaars van vierwielaandrijvers waren redelijk verrast dat ze  geklopt werden door een achterwielaangedreven Porsche 911. Zondagochtend, toen onze voorsprong was opgelopen tot 34 seconden, pakte Gache plots 10 seconden terug op de eerste proef... Maar, op de tweede proef reden we hem weer op 12 seconden! De wedstrijd was beslist. De zege was voor ons! »
André Lausberg, eveneens van de partij met een Porsche 911 uit de ateliers van BMA, reed zijn eerste rally samen met zijn zoon Guillaume. Niet echt een ideale situatie, maar ondanks een inschattingsfoutje op zaterdag, was de balans van het duo heel positief. Vader en zoon amuseerden zich bij hun eerste samenwerking. Wordt eveneens vervolgd...
Het seizoen 2016 loopt op zijn einde. Bernard Munster zal zich binnen twee weken nog eens amuseren met Johan Gitsels in de 24 Horas Vila da Fronteira, een uithoudingswedstrijd op onverhard, type offroad, verreden op een circuit van 17 km in Portugal. Gedurende een volledig etmaal zullen ze rondjes afwerken op deze omloop! Voor de gelegenheid zal Munster een Isuzu besturen in categorie T2. Verder starten er T1's, Buggy's, Polaris, enz.
Ondertussen zal Vincent Prégardien samen met Kris Botson met de Ford Escort MK2 uit de ateliers van BMA de Rallye des Crêtes rijden in Bellevaux, de klassieke feestelijke afsluiter van het regionale rallyseizoen.
Tot het volgende hoofdstuk, met nu al de blik gericht op de Legend Boucles @ Bastenaken 2017. Daarover binnenkort veel meer...