Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rookie Rally Team tevreden met resultaat Hemicuda Rally.

Afgelopen weekend nam het Rookie Rally Team deel aan de Hemicuda Rally op de wegen rondom het Belgische Koekelare. Een compacte wedstrijd met ruim 92 kilometers op snelheid, verdeeld over drie boucles van drie proeven elk.
Om 9:00u ging de eerste deelnemer van start en even voor 17:30u zetten Antoine van Ballegooijen (Nuenen) en Johan Findhammer (Egchel) de Mitsubishi Lancer Evo X als zesde in het Parc Fermé. Het duo besloot daarmee een wedstrijd die ze zorgvuldig opbouwden. Het was voor de equipe al weer even geleden dat ze ervaring opdeden op dergelijke proeven, waarbij het grip niveau per meter verschilde en het couperen op sommige delen eerder noodzaak was dan een keuze, om niet rechtdoor de proef af te vliegen.
Tijdens de eerste boucle reden Antoine en Johan nogal behouden, om te wennen aan de wisselende grip niveau’s op de verschillende soorten asfalt en ook het snijden, of couperen zoals onze zuiderburen het noemen, weer onder de knie te krijgen. In Nederland is dit al sinds jaar en dag niet meer is toegestaan en staan er baakschilden of andere vormen van hindernissen in de bochten.
Tijdens de tweede boucle werd al een tandje bijgezet maar in de derde boucle gingen beide mannen er eens écht voor zitten. Een podiumplaats zat er echter al niet meer in vanwege het voorzichtige begin in de eerste omloop. Maar met een derde tijd in de zevende én de negende proef, waren ze toch dik tevreden. Op de achtste proef werd onverhoopt een remfoutje gemaakt waarbij de nodige tijd werd verloren. Zonder deze verloren tijd was een plek dichtbij het podium en misschien zelfs wel óp het podium een reële mogelijkheid geweest. De winst ging naar Andy Lefevere terwijl Piet van Hoof de tweede plaats voor zich wist op te eisen, beiden in eveneens een Mitsubishi.
“We hebben genoten,” zegt een tevreden Antoine van Ballegooijen. “Mooie, uitdagende, maar ook verraderlijke proeven. Een paar jaar geleden hebben we wel eens in deze Belgische contreien gereden maar daarmee doe je niet de routine op die je nodig hebt om hier écht om het podium mee te kunnen strijden.”
Enthousiast gaat Antoine verder: “Het is erg gezellig geweest en we hebben ons heel erg welkom gevoeld. Ook het serviceteam is meermaals gevraagd of alles naar wens was. Heel bijzonder! Hier in België doen ze nog écht hun best om je welkom te heten, te zorgen dat het je redelijkerwijs aan niets ontbreekt. Graag wil ik namens het gehele team onze dank uitspreken aan de organisatie voor het meer dan welkome gevoel dat we mochten ontvangen!”