Newest pictures

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

East Belgian Rally 2016 : Chris Van Woensel en Rik Snaet eindigden na een spannende slotfase knap op de tweede plaats.

Na hun overwinning in de ConXioN Omloop van Vlaanderen werd Chris Van Woensel als favoriet getipt voor de East Belgian Rally, de voorlaatste manche van het Belgisch kampioenschap. De Yokohama-piloot reed een groot deel van de wedstrijd aan de leiding, maar op de 9de proef nam Cédric Cherain het commando over. Chris Van Woensel en Rik Snaet eindigden na een spannende slotfase knap op de tweede plaats, een halve minuut voor Freddy Loix, de viervoudige Belgische kampioen.
Vorig jaar was Chris Van Woensel met zijn Mitsubishi in strijd voor de overwinning tot de motor door elektrische storingen begon te haperen. Ook deze keer begon Chris sterk aan de East Belgian Rally, een wedstrijd verreden op de mooiste proeven van ons land, waar echte piloten het verschil maken. Na de eerste ronde hadden Chris en Rik een voorsprong van 10"8 op Cédric Cherain, aan de start met een Skoda Fabia R5.

"We zijn maximaal aan het aanvallen," vertelde Chris. "We rijden wel met een tweeliter WRC, maar de R5's zijn ook sterk geëvolueerd. Het onderstel van onze Mitsubishi is meer dan 10 jaar geleden ontwikkeld. Het chassis van een R5 is efficiënter en op deze snelle proeven heb je een perfect chassis nodig. Bovendien hebben we opnieuw problemen met het schakelsysteem aan het stuur..."

In de tweede ronde bleef Chris voluit aanvallen, maar hij moest toezien hoe Cherain de leiding overnam op KP 9, Sankt-Vith.
"Ik begrijp echt niet wat er op die proef gebeurd is. We verbeterden onze tijd van de eerste passage met 8 seconden. Ik dacht dat we een toptijd hadden gereden, maar Cherain deed nog eens 11 seconden beter! Fenomenaal, want hij gaf ook Freddy Loix 6 seconden aan de broek. In het donker ga ik nog proberen. 8 seconden inhalen is niet onmogelijk..."

Cherain liet zich echter niet verrassen. Hij liep verder uit tot 24", want Chris had na de proef in Amel al begrepen dat aandringen geen zin meer had. De Yokohama-Mitsubishi werd mooi tweede.

"Op de laatste proef hadden we nog geluk. Ik werd door grind verrast en we kwamen net op het randje van de gracht tot stilstand," vertelde Chris. "Ik ben blijven aanvallen om minstens met 30" voorsprong op Loix tweede te worden, want Freddy kreeg een halve minuut straftijd. We eindigden 30"5 voor hem," lachte Chris, die in de Condroz Rally opnieuw van de partij zal zijn met de Lancer WRC, die een interessante speelkameraad is gebleken voor de modernere R5's.