Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Kenotek Ypres Rally 2016 : De Porsche GT's zullen ongetwijfeld zorgen voor extra spektakel.

Onder impuls van organisator Superstage is het reglement van de Kenotek Ypres Rally dit jaar toegankelijker. Naast de gekende FIA-categorieën die toegelaten zijn in het Europees rallykampioenschap, werd de wedstrijd dit jaar ook opengesteld voor wagens met een nationale homologatie. Dit zijn de wagens die een nationaal technisch paspoort krijgen van de RACB, de Belgische federatie, in de eerste plaats omdat ze een meerwaarde bieden voor het nationaal kampioenschap. Dankzij de invoering van deze nationale klassen, kunnen we in ons land, en voortaan dus ook in de Kenotek Ypres Rally, genieten van het spektakel van een Porsche 997 GT3 en diverse versies van de BMW M3 en 1M.
"Toen we de toelating kregen voor de nationale klassen, mikten we op een 15-tal wagens. Onze verwachtingen werden ingelost, mede omdat we het inschrijvingsgeld voor deze klassen bewust beperkt hielden. Ik ben er zeker van dat er volgend jaar in deze categorie nog meer deelnemers aan de start zullen komen," vertelt Alain Penasse, Rally Director van de Kenotek Ypres Rally.

De drie Porsches 997 GT3, rijdend in de nationale klasse GTP24, vormen de grootste attractie. Tim Van Parijs, sinds 2005 en de creatie van de Porsche GT3 Road Challenge, actief met een Porsche in het Belgisch kampioenschap, is de referentie bij uitstek. Zijn blauw-gele Tabaknatie 997 GT3 staat al jaren garant voor spektakel in het Belgian Rally Championship.

"Na al die jaren kan ik er nog geen genoeg van krijgen," lacht Tim Van Parijs. "Elke keer wanneer ik met de Porsche kan rijden, ben ik onder de indruk van het potentieel van de wagen. Wat een beest! Bovendien is de boxer-motor uitermate betrouwbaar en behoudt een Porsche zijn waarde. Het vergt een zekere investering bij het begin, maar verder biedt een 997 GT3 een ongeëvenaarde verhouding prijs/prestaties/rijplezier en return, want een Porsche blijft een publiekstrekker."

Dit weekend wil Van Parijs zich minder op het spektakel concentreren. "Ik ga resoluut voor snelle tijden. Ik ga de handrem iets minder gebruiken dan gewoonlijk. Een plaats in de top 15 moet mogelijk zijn..."

Zijn vaste speelkameraad Jochen Claerhout is ook van de partij, al is Jochen nog op zoek naar het optimale vertrouwen na een zware crash vorig jaar. En, onder impuls van Van Parijs, zet ook Degro zijn Porsche in voor Marc Duez, die vorig jaar nog met een 996 aan de start stond. De drie Porsches delen bovendien de service die verzorgd wordt door het team van Tim Van Parijs.

Verder is het uitkijken naar de supersnelle Fiat Punto kit car van Stephan Hermann. De Oostkantonner rijdt samen met Achim Maraite, de eerste copiloot van Thierry Neuville en het duo uit de Oostkantons heeft in het Belgisch kampioenschap al meermaals gestunt met deze gillende kit car.

In NCM zijn de BMW's in de meerderheid, met de snelle M3's van Anthony Caron en Jens Sinnaeve, de prachtige 1M van Chris Algoedt en de 130i van Diego Claeys. Bjorn Deruyter kiest voor een Ford Fiesta R200, de meer geëvolueerde en krachtigere versie van de Ford Fiesta R2, terwijl de Ford Escort van Peter Lemahieu en de Opel Ascona van Christophe Lagache voor variatie zorgen, samen met de Citroën Saxo van Peter Vanderhauwaert.