Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC TAC Rally 2016 : Zucht van opluchting bij Tuur Vanden Abeele.

Een diepe zucht van opluchting ging zaterdagavond door de Europahal van Tielt na de 43ste TAC Rally, de derde manche van het Belgische Rallykampioenschap. Na een lange periode vol administratieve en mechanische pech mocht Tuur Vanden Abeele nog eens over het eindpodium van een rally rijden, met een dertiende plaats algemeen en een tweede plaats bij de standaardwagens op zak. Vlekkeloos verliep de TAC niet, maar het amusement in de Mitsubishi Lancer Evo VII was er wel.

Vol goede moed gingen Tuur Vanden Abeele en zijn co-rijder Frederick Bekaert het startpodium af. “Met een goede, ambitieuze ingesteldheid”, aldus Bekaert. “Maar kort na de start kregen we een hapering in de motor. Na wat rondbellen hebben we de ALS afgelegd waardoor het probleem verdween”, aldus Bekaert. Het duo moest het van dan af wel stellen met minder turbodruk. “We hebben een hele dag rondgereden met 1,4 kg turbodruk, terwijl dat normaal rond de 1,9 kg moet schommelen. Daardoor konden we niet het volle vermogen gebruiken”, aldus Tuur Vanden Abeele.

“Tuur heeft het vlug naast zich neergelegd. We hebben het niet aan ons hart laten komen en zijn gewoon kilometers beginnen afmalen, en uiteindelijk hebben we ons enorm geamuseerd”, vertelt Bekaert.

Het duo opende de dag sterk met een dertiende tijd. Door de problemen schommelden de tijden doorheen de dag, maar Vanden Abeele bleef toch rond de vijftiende plaats hangen, en behield zijn tweede stek bij de standaardwagens, na Bert Coene, maar voor de andere klassegenoten.

Op het einde troepten donkere wolken samen boven Tielt en gingen de hemelsluizen open. “We hadden weinig te verliezen dus porde ik Tuur aan om regenbanden te gebruiken, en met resultaat.”

“In de slotproef klokten we een zesde tijd algemeen. Het vermogen speelt in natte omstandigheden minder een rol, dus we konden ons echt eens tonen. Die tijd was de perfecte manier om de rally af te sluiten”, aldus een opgeluchte Vanden Abeele.

En zo mochten Vanden Abeele en Frederick Bekaert eindelijk eens met de Mitsubishi over het eindpodium rijden. “Ik ben blij dat ik na zo een lange pechperiode heb mogen bijdragen aan dit resultaat”, aldus Bekaert. “Nu moeten we verdergaan: de probleempjes oplossen, de afstelling verbeteren en dan vol goede moed naar de Wallonie.”

Ook de Monteberg stond nog op het programma van de Kortrijkzaan, maar daar wordt aan verzaakt omdat de verkenningen van de Wallonie datzelfde weekend plaats vinden. Afspraak dus op 29 en 30 april, en 1 mei in en rond Namen.