Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally van Haspengouw 2016 : Het eerste podium is binnen voor Chris Van Woensel.

Het Belgian Rally Championship is dit weekend van start gegaan in het Vlaams-Brabantse Landen. Op de 12 klassementsproeven van de Rally van Haspengouw was de strijd razend spannend en deze keer speelde de Mitsubishi Lancer WRC05 van Chris Van Woensel en Rik Snaet een hoofdrol. Chris en Rik waren de beste performers in de wedstrijd. Ze hadden kunnen winnen, maar de derde podiumplaats deed ook erg veel deugd.
Na een moeilijk seizoen in 2015, werd deze winter niets aan het toeval overgelaten om de Mitsubishi Lancer WRC05 in topvorm aan de start te krijgen.
"De wagen is heel lang bij MML in Engeland geweest, waar een andere kabelboom werd ingebouwd. Maar, uiteindelijk vond men bij MML geen aanwijsbaar probleem voor de kortsluitingen die motorstoringen veroorzaakten. In Zolder heb ik een duurzaamheidstest gedaan. Ik reed 25 ronden, goed voor een 100-tal kilometer op snelheid, zodat de mechaniek goed warm zou worden. Precies op die momenten begon de motor te haperen vorig jaar. En, in de loop van de test roken we weer een brandlucht en... ging mijn zijruit niet meer elektrisch dicht... Een van mijn monteurs heeft toen alles nog eens nagekeken en vond achter het dashboard een draadje van de voorruitverwarming dat gesmolten was. Dit kan wel eens de oorzaak geweest zijn van alle ellende vorig jaar, want bij MML had men daar niet gezocht."

Na een eerste proef om even zijn draai te vinden, trapte Chris in de openingsronde drie snelste tijden op de tabellen. De Yokohama-piloot kwam als leider terug binnen, voor de R5's van Kris Princen en Freddy Loix.
"Het gaat heel goed, maar ik blijf voorzichtig," lachte Chris.

Nadat de vijfde proef niet gereden werd, klokte Chris een 2de tijd in Heers, maar bij de finish ging het koppelingspedaal zonder weerstand tegen de bodem. "We hebben even gezocht en zagen dat de koppelingsolie weg was," doet Chris zijn verhaal. "We waren 2 minuten te laat aan de start van KP 7 en gingen van start op de startmotor. Op de verbinding naar Walshoutem, heel lastig zonder koppeling, hebben we de kapotte leiding hersteld."

Enkel door de 20" straftijd verloren Chris en Rik de koppositie. Met 5 snelste tijden waren ze de beste performers in de wedstrijd, maar ze eindigden op de derde plaats. "Natuurlijk hadden we kunnen winnen, maar het is al een enorme opluchting dat we verlost zijn van de elektrische storingen. We hebben getoond dat er dit jaar nog rekening met ons gehouden moet worden!"

Zeker op de snelle proeven van de Rally van Walloniƫ eind april, het decor van de volgende afspraak van Chris Van Woensel en Rik Snaet.