Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Voorbeschouwing East Belgian Rally – Dekens Porsche.

Voor de 7e manche van het BK historic rally zakken we komend weekend af naar de Oostkantons voor de East Belgian Rally.

Na koppelingsproblemen in Ieper kregen we tijdens de vorige manche in Roeselare af te rekenen met motorproblemen. Even werd er getwijfeld over het verdere verloop van dit seizoen maar al snel werd er beslist om de motor te herstellen en het verdere seizoen af te werken. Aangezien we in het dagelijks leven bezig zijn met klassieke Porsches gebeuren de herstellingen dus ook in eigen huis en kon er onmiddellijk werk gemaakt worden van de herstelling. Vorige week woensdag kon de motor terug ingebouwd worden en alles leek perfect in orde te zijn.

Om goed voorbereid naar Sankt-Vith te vertrekken werd er afgelopen zondag nog getest met de wagen op de asfaltstroken van het Duivelsbergcircuit in Opgrimbie. Al snel dook er een probleem op met een remklauw, de ontluchtingsnippel lekte en de schroefdraad in de (quasi nieuwe) remklauw bleek beschadigd te zijn… Gelukkig kon dit ter plekke hersteld worden en kon de wagen terug de baan op voor nog wat extra kilometers te doen. Na een 5-tal km stelden we een verontrustend geluid vast in de motor en werd er beslist onmiddellijk te stoppen en richting huiswaarts te trekken. De motor werd zondagavond nog terug uitgebouwd en volledig gedemonteerd om zo snel mogelijk een diagnose te kunnen stellen. Helaas was er met het blote oog niks waar te nemen en moest er maandag werk gemaakt worden van het opmeten en doorlichten van de krukas en alle andere delen. Alles bleek in orde te zijn… behalve een kettingspanner die niet meer optimaal werkte… meteen was ook de boosdoener gevonden. De motor werd terug opgebouwd met o.a. nieuwe hoofdlagers, kettingspanner, enz. en kon dinsdagavond gelukkig al terug ingebouwd worden en proefdraaien. Dankzij een super servicecrew zijn we er in geslaagd om in slechts 48 uur de motor te vernieuwen zodat we er toch kunnen bij zijn komend weekend in Sankt-Vith!! Een bedankje is hier wel op zijn plaats voor de “vrijwillige helpende handen en loopjongens” ;-)

Onze hoofddoelstelling is om na enkele tegenvallende wedstrijden door mechanische pech nu nog eens probleemloos de finish te halen en voldoende punten te scoren om de leiding in onze klasse te behouden. De kloof met Janssens verkleinen is uiteraard ook een doelstelling maar gezien het grote verschil in pk’s is dat een bijna onmogelijke opdracht.