In de 2e editie van de Belgium Ford Pinto Cup waren er voor de slotwedstrijd in Kortrijk nog 3 kandidaten om de felbegeerde titel op zak te steken. Rudy Catteeuw (120 punten), Jeroen Van Wanseele (118 punten) en Kurt Olivier (115 punten) stonden in het puntenklassement nek aan nek.
Tijdens de openingsproef ’t Hoge werd al snel duidelijk dat we elkaar geen duimbreed gingen toegeven aldus Jeroen. We draaiden een tijd van 3 minuten rond, Kurt Olivier volgde op 1 seconde en Rudy Catteeuw op 9 seconden. Op de tweede proef in Moeskroen konden we al een kloofje slaan, de weersomstandigheden zorgden ervoor dat de proef spekglad was, we deden het iets rustiger aan om geen foutjes te maken. Onze 2 concurrenten volgden na KP Moeskroen op ruim 40 seconden na een paar kleine uitschuivers. Zo konden we als 5e historic in het algemene klassement met een goed gevoel gaan slapen en als leider starten in de cup op zondag.
Het weer bleek alle piloten nogmaals parten te spelen op zondag. De hemelsluizen gingen open en de wegen hadden plots meer weg van een parcours dat niet zou misstaan in het BK veldrijden. Vooral de stroken onverhard lagen er zeer slecht bij. Rudy Catteeuw moest na 2e proef op zondag de strijd opgeven na een sortie . Maar ook voor ons liep het mis op KP 5, Tombroek. We misten een rempunt en gingen een paar meter rechtdoor door een afsluiting. De wagen zat vast in een weide en tot overmaat van ramp zat er een betonnen paaltje geklemd onder de Escort. Gelukkig waren de mannen van “de koorde” in de buurt en konden ze de auto vrijmaken na het betere trek- en sleurwerk. Ik wil die mannen nogmaals uitdrukkelijk bedanken om ons daar uit te sleuren.