Het zijn drukke tijden voor de Pinto Cup piloten en Co’s. Na de ORC werden de tenten nu opgeslagen in Wervik. We konden hier met trots onze 1ste buitenlandse piloot verwelkomen! Smith Andrew nam de oversteek en wou zich meten met onze Belgische piloten . Aan het weer zou het deze keer zeker niet liggen. We hadden het mooie weer mee en op die manier konden de piloten hun wens in vervulling laten gaan.
En zo elkaar in droge omstandigheden bekampen. Het was meteen Van Wanseele Jeroen die de besttijd kon neerzetten. Gevolgd door Olivier Kurt die een sec. prijs gaf. 2 tellen later plaatsten Nemegheer Tom, Anckaert Christof alsook Vannieuwenhuyse Rik, alle drie dezelfde tijd neer. Ook onze Engelse vriend verbaasde ons door met een 5 de tijd aan te kloppen. Het werd al vroeg duidelijk dat het er terug hard zou aan toegaan .
Op Kp 2 ging Nemegheer Tom een Catteeuwke doen, zoals vorig jaar in Kortrijk (een rondje teveel op de zoning). Met als gevolg meteen een grote achterstand op de kopgroep. Het was ook op diezelfde Kp dat Van Wanseele Jeroen de scratch voor zijn rekening nam met enkel Vannieuwenhuyse Rik & Smith Andrew die in zijn buurt kon blijven. Op de laatste kp van de 1ste ronde verremde Olivier Kurt zich en kon zo al op een achterstand aankijken van 16 sec op de leider. Paquot Olivier nam de laatste plaats in beslag na een iets wat aftastende start, zo reed ook Verhaeghe Koen een ietwat eenzame wedstrijd rond op een 7de plaats. Er kon zo voor het eerst terug naar het service worden gereden om de 1ste vaststelling & eventuele wijzigingen aan de auto’s aan te brengen .
Op naar ronde 2! Het was in die ronde dat Olivier K. met een besttijd een stuk van zijn opgelopen achterstand terug wou inhalen op Van Wanseele J. Ook Nemegheer T. bleef een heel goede wedstrijd rijden met zeer scherpe tijden na zijn opgelopen achterstand van KP2. Anders zou hij zeker meegedaan hebben voor een podium plaats . Iedereen verbeterde zijn tijd enkel Van Wanseele J. kon geen verbetering noteren en zag op die manier zijn opgebouwde voorsprong in dit weer smelten als sneeuw voor de zon. Ook Anckaert Christof bleef de druk op de ketel zetten bij zijn concurrenten. Maar Vannieuwenhuyse R. bleef de constante tijden draaien die altijd in de buurt van Olivier K. bleven. Op die manier kon hij als leider na ronde 2 terug naar het service rijden.
In Ronde 3 sloeg Olivier K. toe in de ORC en ook in Wervik was dit zijn uitgekozen moment om toe te slaan. Hij reed de ene scratch na de andere met als resultaat dat hij de laatste ronde zou ingaan als de nieuwe leider. Ook Anckaert Christof voelde zich beter en beter in zijn vel in deze ronde en zette zijn pijlen op Van Wanseele Jeroen en zo een achterstand van 6 sec dicht reed. Zo kregen we terug een zeer spannende wedstrijd met 3 verreden rondes en 3 nieuwe leiders met een zeer sterk rijdende Smith Andrew die op een 5de plaats algemeen rond reed.
Nog een laatste keer service en nog altijd 4 piloten die volop streden voor de ereplaatsen.
Wie zou nog da tikkeltje extra vinden in deze laatste ronde?
Het was jammer genoeg op KP 11 dat we onze 1ste uitvaller moesten noteren, Smith Andrew kampte op 50 m. voor de Finish met gearbox problemen en zag zijn prachtige 5de plaats in mineur beëindigen. Al keek hij na wedstrijd zeer tevreden en terecht terug naar zijn gezette prestaties. Op de 7de plaats kon Paquot O. iedere ronde betere tijden draaien en deze ervaring meenemen naar volgend jaar. Ook Verhaeghe K. kon tevreden zijn met zijn resultaat hier te Wervik die als voorbereiding telde voor Ypres. Nemegheer Tom reed een bere sterke wedstrijd en zoals eerder vermeld was het spijtig van zijn opgelopen achterstand op KP2. Anders zou hij zeker ook een rol hebben gespeeld in de strijd voor de ereplaatsen. Van Wanseele J. sloeg de 1ste aanval van Anckaert C. af voor de 3de plaats en kon met nog 2 kp’s te gaan een kleine voorsprong van welgeteld 3 sec. nemen. Anckaert C. probeerde nog alles op alles te zetten en zou uiteindelijk stranden op een zelfde eindtijd als Van Wanseele J. Wat was dit een duel om van te smullen! Vannieuwenhuyse R. kon niets meer doen aan de tijden van Olivier K. en eindigde op een 2de plaats. Met als resultaat dat Olivier K. terug de overwinning pakt alsook de Powerstage en Wervik verlaat met het maximum van de punten.
Nu kunnen de teams terug hun bolides, in het geval Olivier ( Marreitje ), in orde zetten om binnen een week naar Boezinge te trekken voor de Ypres Historic Rally.