De Kenotek Ypres Rally is niet enkel sportief een toonaangevende en vernieuwende wedstrijd op het Europese rallytoneel. Ook op andere vlakken blijft Superstage vernieuwen. De organisatie die als eerste in de Europese rallysport een klassementsproef live op televisie bracht, die als eerste en enige tijdens de wedstrijd beelden van de wedstrijd op het scherm brengt bij lokale horecazaken via een intern TV-circuit, die het gebruik van een 0-wagen om het parcours te openen introduceerde, mikt dit jaar maximaal op interactiviteit en betrokkenheid van de fans op de klassementsproeven.
De website van de Kenotek Ypres Rally volgt de actie tijdens de wedstrijd op de voet, wat vorig jaar al leidde tot ongeziene bezoekersaantallen op de website tijdens de wedstrijd. De newsfeed werd voortdurend vernieuwd, met quasi om de twee minuten een nieuwe update wanneer de wagens op de proeven aan het strijden waren.
"Dit jaar gaan we nog een stap verder en verhuist het Live News team van het perscentrum naar de Grote Markt, waar ze de enorme stroom aan informatie zullen monitoren en verwerken. De fans kunnen het team aan het werk zien terwijl het nieuws gemaakt wordt!," vertelt Jan Huyghe,
Y-reporter
Maar, er is meer. De fans zelf maken dit jaar allemaal deel uit van het team dat het nieuws maakt. Tienduizenden fans langs de proeven die de getuige zijn van de actie kunnen hun ervaringen delen met de anderen.
"Vorig jaar lanceerden we tijdens de wedstrijd een actie via Twitter om ons een toffe actiefoto te bezorgen. Het leverde een unieke actiefoto op van de sortie van Esapekka Lappi. De winnaar van de fotowedstrijd won als beloning een jas van de 50ste editie van de Ypres Rally," vertelt Frederik Debruyne, samen met webmaster Bart Geeraert de draaischijf van het nieuwsteam. "Dit jaar gaan we nog veel verder. We roepen alle fans op om het nieuws mee te maken, om ons de info heet van de naald te bezorgen en ons toffe foto's of filmpjes te bezorgen die wij dan zullen delen met alle rallyfans. Het is zeker niet de bedoeling dat we enkel foto's van crashes binnen krijgen, maar vooral foto's die de unieke beleving van de Kenotek Ypres Rally weerspiegelen."
Interessante prijzen te winnen
"In onze studio zullen we de toestroom van informatie op de sociale media en de specifieke Y-Reporter kanalen filteren en delen op de verschillende communicatiekanalen van de Kenotek Ypres Rally: de live nieuwsbox op de website, de facebookpagina, die ondertussen bijna 10.000 leden telt, en Twitter," vervolgt Bart Geeraert. "Y-reporters die mee willen doen aan onze wedstrijd, registreren alvast het e-mailadres in hun smartphone: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.!"
En, onze top Y-reporters zullen ervoor beloond worden. We voorzien een We voorzien interessante en leuke cadeaus voor de fans die ons de tofste, relevantste berichten sturen. Denk aan Kenotek Ypres Rally polo's, hoodies, jassen, boeken Ypres Rally 50 years, all stages en Vip Superstage tickets 2016.
Y-reporters maken met ons het nieuws, vanaf de shakedown in Nieuwkerke tot de finish van de 51ste Kenotek Ypres Rally via:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. en #ypresrally op twitter.