Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rallylegend San Marino 2022: Jari-Matti Latvala blijft leider met zijn spectaculaire Toyota Celica. De viering van de Lancia 037 is tevens een voltreffer.

De situatie aan de top van de verschillende categorieën Rallylegend-auto's bleef in wezen ongewijzigd, wanneer er nog twee tests over zijn aan het einde van de tweede etappe van de race, die vanmiddag plaatsvond. In de categorie Classic blijft Jari-Matti Latvala, met Janne Ferm in een Toyota Celica ST 165 uit 1967, de aanvalspogingen van de "Zippo" tegenhouden, met Denis Piceno en de Subaru Impreza uit 1996, die naar de tweede plaats gaan, met Simone Romagna en Cristina Caldart (Lancia Delta Integrale uit 1990) om het podium af te sluiten.

In de categorie Historisch bevestigde Simone Brusori met Enzo Zafferani (Porsche 911 RS uit 1981) zijn leiderschap met een grote voorsprong op de Franse Valliccioni-Raffaelli met de BMW M3 uit 1986 en de Bonfè-Bizzocchi uit San Marino met de Ford Escort uit 1978. RS. In de WRC-categorie loopt Luca Pedersoli, met Anna Tomasi in de Citroën DS3 uit 2011, altijd aan de leiding voor de Ford Fiesta WRC Plus 2017 van de Zwitserse "Il Valli" -Cirillo, terwijl de andere Zwitserse bemanning Puricelli-Medici (2011 Citroën DS3) staat nog steeds derde. In de Heritage-categorie won Mauro Argenti met Roberta Amorosa (Porsche 911 S uit 1969) de regelmatigheidsrace, voor Sandro Giacomelli's 1977 Fiat 131 Abarth, met Zancanella. Gebruikelijke, geweldige show van de protagonisten van de Legend Stars en CK Legend categorie, alleen show, zonder timing: niet gespaard, inclusief Kalle Rovanpera, Markku Alen, Miki Biasion. ........

EEN SUPER RALLYLEGEND VAN DE TWINTIG JAAR

De ochtend die leidde tot de start van de tweede etappe van de rally in de vroege namiddag stond bol van de grote evenementen in Rally Village. Rallylegend vond de "omhelzing" van een immens publiek, sterker nog, het bezoekersrecord van de 2019-editie zou kunnen worden overschreden, maar de bevestiging van deze gegevens zal de komende dagen arriveren.

LEGENDE FORMULE OP SPARCO STAND MET ARNOUX, MERZARIO EN AGOSTINI

Renè Arnoux, Arturo Merzario en Giacomo Agostini: drie geweldige coureurs die hun naam hebben geschreven in de geschiedenis van snelheid op het circuit. In Formula One Legend, een bijeenkomst georganiseerd op de Sparco-stand, vertelden ze samen met Cesare Fiorio de belangrijkste punten uit hun carrière. Giacomo Agostini analyseerde ook overeenkomsten en verschillen tussen rally en snelheid, tussen motorrijders en autocoureurs vanwege zijn ervaring als meervoudig wereldkampioen motorfietsen in de 500cc- en 350cc-categorieën, met belangrijke ervaringen ook op de vier wielen. Heel interessant ook de anekdotes van Merzario en Arnoux. Samen met Agostini ontdekten ze met grote verbazing en bewondering dit fantastische evenement: Rallylegend.

40° FERRARI 308 GTB ITALIAANSE RALLYKAMPIOEN OP RALLYLEGEND EXPO'

Precies veertig jaar geleden veroverden Tonino Tognana en Massimo De Antoni de Italiaanse rallytitel, reden ze grotendeels met de Ferrari 308 GTB en uiteindelijk met de nieuwe Lancia 037. het zien van een Ferrari in een rallywedstrijd was zo vreemd maar ook zo fascinerend dat Enzo Ferrari zelf met belangstelling volgde. De herinneringen, de anekdotes, de uitdagingen van dat onvergetelijke seizoen kwamen weer tot leven op Rallylegend Expò dankzij de twee hoofdrolspelers, aan wie Rallylegend sloten zich aan bij veel van hun rivalen uit die tijd, zoals Adartico Vudafieri, Tony Fassina, Federico Ormezzano, Miki Biasion en Gigi Pirollo.

PS THE LEGEND: DROOMWAGENS EN CHAUFFEURS IN DE “PARADE” VAN ZATERDAG 15 OKTOBER

Een niet te missen show is die op het parcours van de special stage "The Legend" op zaterdag en zondag. De "Parade" gewijd aan de Lancia 037 voor de viering van de veertig jaar sinds zijn competitiedebuut, de "Parade" van de Lancia Delta, de parade van de Subaru Impreza, met de belangrijkste modellen uit zijn racegeschiedenis en de Beste Impreza van het Carlo Boroli-project. Deze geweldige rallyauto's worden bestuurd door vele kampioenen zoals: Juha Kankkunen, Adartico Vudafieri, Piero Liatti, Jimmy McRae en de grote Formule 1-kampioenen René Arnoux en Arturo Merzario. Andrea Aghini vond en reed opnieuw zijn Lancia Delta Integrale van het Martini Racing-team. Dat was de auto waarmee hij op zeer jonge leeftijd de rally van Sanremo in 1992 won.

KIMERA EV037 MET SPARCO-MARTINI RACING LIVERY BIJ RALLYLEGEND

Om de "parterre de roi" te verrijken, is er bij Rallylegend ook de Kimera Evo37, in Sparco-Martini Racing livery gereden door Alen, Kankunnen en Biasion tijdens de "Experience" sessies om de uitvoeringen van een van de meest interessante “restomod”-projecten op het motorsportpodium, begeleid door voormalig coureur Luca Betti. Voor alle liefhebbers staat deze auto voor het hele Rallylegend-evenement volledig tot hun beschikking op de Sparco-stand, de technische partner van het Kimera Evo37-project.