Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Chris Van Woensel oppermachtig in Roeselare.

De 7de manche van het Belgisch rallykampioenschap, de ConXioN Omloop van Vlaanderen in Roeselare, beloofde een open wedstrijd te worden. Freddy Loix, de winnaar van de vorige 6 manches, gaf als kersvers kampioen verstek, waardoor de weg naar de zege open lag voor heel wat kanshebbers. Uiteindelijk bleek niemand opgewassen tegen Chris Van Woensel met zijn Mitsubishi Lancer WRC05. De 50-jarige piloot uit Schriek moest tot de laatste meters blijven knokken om Vincent Verschueren en Bernhard Ten Brinke met veel recentere Skoda Fabia's R5 af te houden. Voor Van Woensel was het zijn 2de nationale overwinning, nadat hij in 2002 al eens de snelste was in de Rally van Wallonië.
"Toch schat ik deze overwinning hoger in," genoot Van Woensel, die in februari zijn 50ste verjaardag vierde. "In 2002 lag het niveau in het Belgisch kampioenschap minder hoog. Dit weekend stond er een heel sterk deelnemersveld aan de start, met Kris Princen, de officiële piloot van Peugeot Belux, Vincent Verschueren, momenteel derde in het kampioenschap en nog een aantal recente topwagens, R5's, bestuurd door onder andere drie kampioenen van Nederland. Deze overwinning doet enorm deugd, want we rijden al twee jaar met onze Mitsubishi en we hebben nog maar weinig geluk gehad. Vorig jaar vielen we telkens uit. Dit jaar zijn stonden we zowel in Haspengouw als in de Wallonie aan de leiding toen er iets haperde aan de mechaniek. Daarom bleef het spannend tot de allerlaatste proef. Dit is een enorme opsteker voor het ganse team, want er waren momenten dat de moed in de schoenen zat na zoveel pech, en voor onze sponsors, die in onze keuze zijn blijven geloven."
Kris Princen, vooraf getipt als topfavoriet, liet zich na 400 meter vrijdagavond al verrassen. De Peugeot-piloot verloor 9 minuten in een gracht en eindigde uiteindelijk op de 12de plaats. Een slechte zaak voor zijn tweede plaats in het kampioenschap, zo leek, want Vincent Verschueren, derde in de tussenstand, was in topvorm. De Oost-Vlaming stuurde zijn groene Skoda Fabia R5 onweerstaanbaar naar de tweede plaats... maar Verschueren werd in de steek gelaten door de mechaniek. Bij het ingaan van de slotronde wilde zijn Fabia R5 niet meer starten en Verschueren dook onder de motorkap in een zone waarin technisch ingrijpen niet toegelaten is. De motor was voordien al warm gelopen en omdat de piloot zich concentreerde op de temperatuur, was Verschueren ook al lek gereden in Rumbeke. Hoe dan ook, de Godrive-piloot werd tweede op de proeven, maar achteraf werd hij uitgesloten.
De tweede plaats werd overgenomen door Bernhard Ten Brinke met eenzelfde Skoda Fabia R5. De Nederlander reed een erg sterke wedstrijd. In de slotfase stond hij zwaar onder druk van Andy Lefevere, maar de lokale specialist liet zich verrassen en reed een wiel van zijn Mitsubishi. De derde plaats ging daardoor naar het Zweedse toptalent Emil Bergkvist, de piloot van het Belgische team J-Motorsport. Van een geslaagde testsessie op asfalt gesproken.
"Ik maakte vrijdagavond een klein remfoutje. Dat kost me de tweede plaats, maar ik ben enorm tevreden, want ik heb veel progressie gemaakt. Dit parcours is erg moeilijk door de constante verandering van grip. De types asfalt variëren enorm. Ik ben ook onder de indruk van het niveau van het Belgisch kampioenschap," vertelde de Zweed.
Melissa Debackere reed een heel regelmatige wedstrijd en ze stuurde haar Skoda Fabia R5 naar een knappe 4de plaats, voor de Nederlander Erik Wevers, die met zijn Subaru Impreza WRC S14 wellicht de snelste wagen van het veld bestuurde. Maar, Wevers had een gebrek aan ritme, want het was zijn eerste rally dit seizoen. Door een lekke band in de slotfase tuimelde Bob de Jong nog naar de 8ste plaats, waardoor de 6de plaats werd overgenomen door Paul Lietaer, tevens de winnaar in Historic met zijn Subaru Legacy RS. De tweede plaats in Historic ging naar Gunther Monnens voor Pieter-Jan Maeyaert.
In het Junior BRC pakte Polle Geusens de volle pot, ondanks het feit dat de Limburger voortdurend kampte met een haperende motor die uiteindelijk zelfs niet harder ging dan 150 km/h. Jelle Vermeire werd tweede, eveneens met een Ford Fiesta, terwijl Sébastien Bedoret de derde plaats behaalde.
In het RACB Rally Criterium stond er geen maat op Bjorn Renier, die met zijn Renault Clio R3 het spannende duel won van Filip Lommers met een BMW M3. Het verschil bedroeg amper 8"2 na 9 klassementsproeven. De derde plaats ging naar Stefaan T'joens, die aanvankelijk ook mee streed voor de zege.