Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Verslag van de Rally van Staden.

Binnen de VAS regionale competitie waren het de rallyrijders die het vroegste weer aan de aftrap stonden met de Rally van Staden. Het werd een spannend evenement, onder een stralende zomerzon en met opnieuw…Andy Lefevere als gelukkige winnaar.
Andy Lefevere trok met de Mitsubishi Lancer Evo X onmiddellijk in de aanval en liet de drie besttijden optekenen in de drie openingsproeven van de eerste lus. Meteen waren Vincent Verschueren (Skoda Fabia R5) en Davy Vanneste (Ford Fiesta Evo R5+) op achtervolgen aangewezen. Vooral Vincent Verschueren ontpopte zich tot de grootste uitdager want hij liet maar liefst 7 beste tijden noteren over de 12 te verrijden proeven. Maar Andy Lefevere had de kloof al mooi geslagen en kon tenslotte de zege veiligstellen met het minieme overschot van twee (!) seconden…
“Ik wist dat, als ik een verschil wilde maken, ik dat zo vroeg mogelijk moest doen. En dan moest ik blijven gaan. Dadelijk volop er tegenaan is nog altijd mijn specialiteit. De topsnelheid van de Evo was hier vandaag wel een voordeel. Maar toch, op de eerste proef was ik de snelste en in de volgende passages verbeterde ik telkens mijn tijden. Toch zit er nog een groot verschil tussen een R5 en mijn wagen, vooral dan qua wegligging. Het was zeer warm en mijn banden waren op het einde van hun kunnen. Vooral de laatste proef was het erop of eronder. Maar ik ben altijd blijven gaan”, glunderde een zeer tevreden Andy Lefevere, die na de ORC en de TBR meteen zijn derde zege op 4 verreden VAS-wedstrijden liet optekenen. Vermelden we misschien nog even de topsnelheid waarmee Andy Lefevere werd geklokt op de Stadense wegen: een hallucinante 222,9 km/u!
Vincent Verschueren moest genoegen nemen met de tweede plaats. “Er werd hard gereden”, verklaarde de Skodarijder. “Op de laatste proef klokten we met drieën binnen dezelfde seconde. Dat zegt genoeg!”. Ook Davy Vanneste toonde zich tevreden met de bronzen medaille. “Iedereen komt natuurlijk om te winnen, maar we hebben ons best gedaan en we mogen tevreden zijn met de derde plaats, gezien de aanwezige concurrentie.” Zeker tevreden was Eddy Snaet, geboren en getogen Stadenaar. “Fantastisch om zo over de wegen van je eigen gemeente te kunnen rijden. Ik droomde er al een tijdje van om met een zeer snelle wagen deze rally te kunnen meemaken en dankzij Davy is het ons gelukt”, aldus Snaet. Een sterke Lorenzo Bossu zette zijn Evo 9 op de vierde plaats. PJ Maeyaert die besloot zijn leerschool op de Fiesta R5 met een vijfde plaats.
Bij de Historics was er weinig te beginnen tegen Paul Lietaer, die met de eigen Escort opnieuw in de achtertuin aan de slag was. Even gooide een losgekomen stuurwiel roet in het eten. “De Polle” loste het echter op zijn eigen manier op. Hij gaf het stuur aan de jonge debuterende copilote Julie Van Laeken en bracht de Escort naar de service met de handen op de stuurkolom. Dat betekende dat een goed presterende Bert Cornelis (Opel Monza) even naar de leiding ging maar met 11 scratches op 12 proeven kwam Lietaer alsnog aan de leiding en haalde de zege binnen.
Ommekeer ook in de tussenstand voor het kampioenschap Divisie 1-2. Stefaan T’Joens moest de Subaru Impreza al na de eerste proef parkeren met technische problemen. Daarmee lag de weg naar de overwinning open voor Brecht Hoorne en zijn blauwe BMW 325i. “We hebben vandaag vooral tegen onszelf gereden”, sprak Brecht op het eindpodium. “Spijtig dat Stefaan wegviel want er zat een goed gevecht in.” De winst liet hem wel toe naar de leiding van de tussenstand te gaan in Divisie 1-2 want Thorben Vandeputte ging al in de eerste lus in de fout met de Citroën Saxo, geraakte niet hoger meer dan een 6de plaats in klasse 2C en liep dus belangrijke punten mis. Stippen we nog even aan dat voormalig VAS-kampioen Koen Beyne (Peugeot 205) nu helemaal terug is van weggeweest met de overwinning in de Divisie 5, Youngtimers.
“Dank aan iedereen die meehielp aan deze Rally van Staden”, sprak voorzitter Freddy Trio op de prijsuitreiking. “We kregen goed weer en een spannende rally. Dank vooral naar het gemeentebestuur dat ons volop steunt en dat is in de huidige maatschappelijke context niet altijd evident.”
Voor de deelnemers vervolgt het kampioenschap op het einde van de maand augustus, met de Short Rally van Kasterlee, op zondag 28 augustus.