Voor de komende Ypres Rally laat Jonas Langenakens de vertrouwde Mitsubishi Lancer Evo IX even op stal staan en slaat hij een compleet andere richting in. De Landenaar vervoegt met vaste co Kenneth Delvaux opnieuw de rangen van Wim Soenens in het Geko Classics team en komt aan de start met de hoogst originele Corvette Stingray. Als nieuwe naamsponsor van het nationale luik van de Ypres Historic Rally trekt Wim Soenens met zijn Geko Classics team alle registers open en wordt naast de BMW e30 M3’s ook nog deze brutale Amerikaan uit 1964 ingezet.
“Ik ben blij dat we opnieuw met Wim gaan samenwerken voor dit project,” reageert Jonas enthousiast. “In 2012 reden we, toen nog onder NCRS-vlag, ondermeer met de Ford Focus 08 WRC, de Peugeot 207 S2000 en de Subaru S10 WRC. Mijn enige ervaring met achterwiel aangedreven wagens dateert van de Geko Ypres Rally 2013 toen ik met een originele Prodrive e30 M3, ook al van bij Wim, als voorwagen met VIP’s over de proeven ging. Maar dat was natuurlijk niet echt op competitiesnelheid. Nu gaan we effectief aan de rally deelnemen en starten we in de nationale wedstrijd. Het wordt een hele uitdaging om deze krachtpatser te temmen, maar we gaan ervoor. Het is wellicht niet echt een wagen waarmee we kunnen winnen maar ons doel is voornamelijk het publiek te plezieren. Opvallen zullen we alleszins wel doen. En wie weet, zit er nog wel een mooie uitslag in.”
De snelle maar toch vaak listige proeven rond het Ieperse, liggen de voormalige Groep N-kampioen wel. In 2011 won hij er zijn klasse met de Evo X en een jaar later werd hij mooi achtste met de Peugeot 207 S2000. Benieuwd hoe hij het er vanaf brengt bij zijn debuut met deze unieke historic. Antwoord op 24 en 25 juni!