Voor het Rookie Rally Team was het seizoen begonnen met de Zuiderzeerally. Het begin van een nieuw seizoen voor een vernieuwd team. Het team rond de uit Nuenen afkomstige Antoine van Ballegooijen heeft een aantal nieuwe monteurs binnen de technische staf mogen verwelkomen. De bemanning van de Mitsubishi Lancer Evo X is echter hetzelfde gebleven.
Achter het stuur uiteraard Antoine van Ballegooijen, dit seizoen opnieuw geflankeerd door de uit Egchel afkomstige Johan Findhammer.
De resultaten in de Zuiderzeerally stemden het team niet ontevreden. In de klasse RC2 werd een derde plaats behaald, vlak achter Jasper en Jim van den Heuvel. Dat Jasper een maatje te groot is voor menig rijder moge inmiddels duidelijk zijn maar dat Jim inmiddels ook op dit niveau acteert dwingt ook bij de voorman van het Rookie Rally Team het nodige respect af.
De Mitsubishi kampte op de proeven rondom Emmeloord met een aantal probleempjes waardoor er wat tijd werd verloren. Gelukkig konden deze probleempjes tijdens de servicemomenten worden opgelost maar het inmiddels opgelopen tijdverlies kon niet meer worden goed gemaakt.
Na het positieve resultaat van de Zuiderzeerally staat het team komend weekend in het Belgische Namen aan de start van de Rallye de Wallonie. Deze wedstrijd, meetellend voor het Belgian Rally Championship, kent een indrukwekkend startveld. Zo staan er al acht deelnemers aan de start in de klasse RC1. Een drietal World Rally Cars met een 2 liter turbo motor en een vijftal Mitsubishi’s uit de klasse A8.
In de klasse RC2 zullen Antoine en Johan de strijd moeten aangaan met een flink aantal wagens uit de R5 groep. Deze veel potentere wagens dan die in de groep N4 (beide groepen zijn een sub groep van de RC2 klasse), waarin de Mitsubishi Lancer Evo X is ingedeeld. Volgens Antoine is een top 20 resultaat het maximaal haalbare, gezien de zwaarte van het startveld.
Afgelopen weekend vonden de verkenningen plaats. “In 2014 hebben we hier ook al eens gereden. Het parcours is vergeleken met toen niet zo heel veel veranderd. Wat wel opgevallen is dat er dit jaar minder ‘gecoupeerd’ kan worden, ofwel het afsnijden van bochten. Iets wat in Nederland al jaren niet meer mogelijk is. Tijdens het verkennen kwamen we veel afzettingen in de bochten tegen om het afsnijden onmogelijk te maken. Desondanks blijft het een zware wedstrijd die met 25 klassementsproeven en bijna 233 wedstrijd kilometers, verdeeld over drie dagen, een aanslag pleegt op mens en machine.”
Op de vrijdagavond begint de wedstrijd om 18:38u met de publieksproef op de Citadel in Namen. Op zondagmiddag is het finishpodium voor de eerste deelnemer gepland om 15:59u. De deelnemers hebben dan, inclusief verbinding, bijna 727 kilometer in de brandvrije overall gereden.
Antoine en Johan hebben van de organisatie startnummer 36 toebedeeld gekregen.