Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

THIERRY NEUVILLE (HYUNDAI i20 COUPE WRC), KEN BLOCK (FORD ESCORT COSWORTH), GIULIANO CALZOLARI (PORSCHE 911 SC) EN SANDRO GIACOMELLI (FIAT 131 ABARTH) ZIJN DE WINNAARS VAN RALLYLEGEND 2019

Het was een memorabele editie van Rallylegend. Dat is het bijvoeglijk naamwoord dat elk jaar wordt geassocieerd met de viering van de rally in de Republiek San Marino. Dit jaar had de aanwezigheid van Thierry Neuville en het Hyundai Motorsport-team, met de leiding van Andrea Adamo die de reeks geplande tests bijwoonde, en van Andreas Mikkelsen en Craig Breen, ook van WRC, al veel belangstelling.
 
Samen met de Amerikaanse "koorddanser" Ken Block, die met Gigi Galli, de laatste "officiële" Italiaanse coureur in de World Rally, en Mattias Ekstrom, rallycross wereldkampioen in 2016 en tweemaal op het circuit in de DTM, een trio maakte dat heeft het publiek ontstoken: veel meer dan de bijna zeventigduizend fans in 2018. Miki Biasion, dan de tweemaal wereldkampioensrally, onmisbare coureur bij Rallylegend, met de laatste 'kers' van Andrea Dovizioso, die zondag zijn hand wilde proberen aan het stuur. Het resultaat was wederom vier intense dagen van grote passie en een viering van de rally's van gisteren en vandaag. Als de vele aanwezige jonge mensen de gastvrijheid en de speciale podia om de helden van vandaag te vieren hebben verdrongen, heeft Rallylegend Heritage voor fans met grijs haar een duik in een glorieus verleden gecreëerd, gematerialiseerd in ongeveer twintig 'vierwielige wonderen', dat zoveel ogen stralen met emoties.
 
Ook "The Legend Show", de andere nieuwigheid van deze editie, een uitdaging in paren, zonder tijdsdetectie maar slechts rond twee rotondes te laten zien, zal waarschijnlijk een andere "must" van de volgende Rallylegend worden. "Veel mensen zelfs op donderdagavond - verklaar tevreden Vito Piarulli en Paolo Valli, vanaf de commandobrug van het evenement - voor een nieuw ding dat we hebben uitgevonden. Dus Rallylegend strekt zich uit, om veel toeschouwers te bieden, afkomstig uit heel Europa en daarbuiten , een unieke en onnavolgbare show ". .....
TESTS EN KILOMETERS OP ASFALT VOOR THIERRY NEUVILLE, DOMINATOR BIJ DE WRC’s.
 
Hij was zeker niet op zoek naar de overwinning, ook al worstelde hij er niet om. Thierry Neuville, de bijrijder Nicolas Gilsoul en de Hyundai i20 Coupe WRC waren op Rallylegend, niet alleen om tienduizenden fans gelukkig te maken, maar ook om een ​​testsessie in de race uit te voeren, met het oog op de laatste rush van de World Rally Championship, waarin het Koreaanse huis momenteel bovenaan het klassement van de constructeurs staat. Uiteindelijk domineerde de Belgische coureur ook de race op zijn teamgenoot Andrea Mikkelsen, met Anders Jaeger, bij de start met een 2016 Hyundai i20 WRC van het HMI-team, om kilometers te maken op asfalt, met het oog op de volgende rally van Spanje. De twee prestigieuze Eberhard & Co-horloges, die zeer werden gewaardeerd door de bemanning, gingen naar Mikkelsen en Jaeger. Geen van de achtervolgers slaagde in de droom, bijna onmogelijk, van de race van het leven in de taak om hun kleinkinderen te vertellen dat ze voor de twee 'wereld'-treden stonden. Derde geclassificeerd, eerste van de "mensen", is de Deense Brian Madsen, met Eriksen Torstein, bijrijder van Mads Ostberg in het Wereldkampioenschap Rally, aan boord van een Peugeot 206 WRC van 1999.
 
KEN BLOCK WINT BIJ DE MYTHES.
 
Drie renners in minder dan tien seconden in het eindklassement. Het vertelt het gevecht dat de Myth-categorie kenmerkte, waar een tevreden Ken Block, met Alex Gelsomino op aantekeningen en de Ford Escort Cosworth van 1994, het beste op achtervolgers had, in de eerste plaats Simone Romagna, met Addondi en de Lancia Delta 16 V in de kleuren van Martini Racing 1990. Carlo Boroli, met Vercelli, staan ​​heel dichtbij, op de derde plaats, met de Subaru Impreza 555 uit 1993 ex Colin Mc Rae. Onder de belangrijke opnames die van de Uruguayaanse Gustavo Trelles, met Del Buono, vanwege motorproblemen vrijdagavond, en de Siciliaanse Totò Riolo, met Floris, op Ford Sierra Cosworth.
 
WINNENDE RETOUR VAN GIULIANO CALZOLARI BIJ DE HISTORICS.
 
"De wolf verliest het haar maar niet de bankschroef" is een Italiaans gezegde dat goed past bij Giuliano Calzolari, uit San Marino. "Lupo" (Wolf) voor rallyrijders, die bij de competitieve re-entry na meer dan een jaar van gedwongen stop, zijn tweede Rallylegend onder de Historic won, debuteerde met de onbekende voor hem Porsche 911 SC van 1972 en met Ercolani aan de notities. De laatste special besliste het duel met zijn landgenoot Stefano Rosati, met Toccaceli, en de groenblijvende Talbot Lotus, voor iets meer dan twee seconden met Bruno Bentivogli, kampioen van de jaren 80, die met Segato naar de noten reed, een Ford Sierra Cosworth Group N.
 
GIACOMELLI-ORIAN (FIAT 131 ABARTH) DE EERSTE WINNAARS VAN RALLYLEGEND.
 
De Trentino-coureur Sandro Giacomelli, met Francesco Orian tijdens de tijdrit, aan boord van de Fiat 131 Abarth uit 1977 is de eerste winnaar van Rallylegend Heritage, het nieuwe succesvolle voorstel van Rallylegend 2019. Een schatkist met ongeveer twintig auto's met een geweldige geschiedenis, origineel en in de vintage livreien die overgingen op de legende, hier bezig met een Regularity Sport, met een verminderde rallybaan.
 
Giacomelli, authentieke rallybestuurder. met een opmerkelijke samenvatting van overwinningen, was bij de eerste ervaring met de "precisie" chronometer maar hij nam onmiddellijk de leiding en verliet deze nooit tot het einde. Achter hem besliste de derde en laatste fase de uitdaging tussen het duo Enzo en Luca Battiato, aan boord van een prachtige Lancia Fulvia HF ex Ballestrieri uit 1972, die uiteindelijk de tweede plaats behaalde, en de even spectaculaire Lancia Stratos ex Darniche in de Chardonnet-kleur van 1975 door Stefano Avandero, met Nicola Salin, die het podium sloot. Ingetrokken, maar geprezen door het publiek, Jean Claude Andruet, een legende in rally's en baanraces, geflankeerd door Florence Brettenui, met een Fiat 131 Abarth Fiat Frankrijk uit 1976, destijds ook bestuurd door Michele Mouton, Miki Biasion, die catwalk met de Opel Kadett GTE groep 1 uit 1979, waarmee hij in rally's debuteerde, Chicco Svizzero, beginnend met de Alfa Romeo Alfetta uit 1975 waarvan hij een officiële bestuurder was, en Tito Cane, na vele jaren op dezelfde Fiat 131 achter het stuur Abarth in 9Nove-kleuren uit 1977, waarmee hij de TRN 1979 won.
 
THIERRY NEUVILLE WINT DE LEGEND TROFFEE.
 
De Antigua Legend Cup is nu een traditie bij Rallylegend. Een trofee met droomprijzen die, met behulp van de regels en coëfficiënten van zeilwedstrijden, de langzaamste auto's in staat stelt om op hetzelfde niveau te concurreren met de snelste in zijn specifieke ranglijst. Dit jaar gaat de overwinning naar Thierry Neuville, die een tiendaagse droomvakantie in het Caribisch gebied won voor twee personen.
 
PAOLO DIANA WINT DE PRIJS "PIRELLI-SPRING BIJ DE LEGENDS"
 
Altijd spectaculair, Paolo Diana met Mattia Dini op aantekeningen en zijn Fiat 131 Racing "vitaminized" van 1982, won de "Pirelli Jump in the Legend" awards, voor sprongen die als de meest spectaculaire werden beoordeeld door een jury gepositioneerd in twee specifieke punten van de route.