Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally Staden 2017 : Andy Lefevere haalt overwinning binnen met Skoda Fabia WRC.

De wedstrijd in Staden ging van start onder een stevige onweersbui. Dat maakte de wegen eerst vochtig, dan vettig en het zorgde voor moeilijke omstandigheden. De wedstrijd kende dan ook heel wat incidenten en uitvallers. Andy Lefevere kwam er zijn Skoda Fabia WRC uitproberen, al wilde hij zelf zijn geld eerder zetten op een zege voor een R5 wagen. En dan waren er twee zeer ernstige kandidaten met BK-leider Vincent Verschueren in zijn Skoda Fabia R5, en Davy Vanneste met de Fiesta R5+ Evo. Maar Lefevere liet zich niet zo gauw de kaas van het brood eten. Hij begon met een reeks van vier besttijden, waarbij achtervolger Verschueren alvast naar 21 seconden achterstand werd verwezen. “Ik had geluk met de regen”, verklaarde Lefevere achteraf. “Het maakte dat de snelheid niet zo hoog lag en dat stuurkunst primeerde op de kennis van de wagen. Bovendien rij ik graag in de regen. “
Voor de uitdagers ging het redelijk vroeg van kwaad naar erger. Vanneste raakt al in de eerste proef een boordsteen en moest opgeven. Verschueren leek dan de wedstrijd naar zijn hand te kunnen zetten toen Lefevere een lekke band kreeg, maar in de daaropvolgende proef verloor hij zelf dan weer veel tijd. Een losgekomen uitlaatcollector duwde hem in de achtervolging en met 7 scratches op 12 proeven maakte Lefevere duidelijk wie de keizer van Staden was. De opgelopen achterstand kon Verschueren nooit meer goed maken. Jelle Vermeire (Ford Fiesta R5) maakte een mooi debuut in de topklasse met de wagen van Floral en pakte de beker van de derde plaats. Voor het overige haalde Filip Barbier (Evo X) een mooie 5de plaats, ondanks een losgekomen turbodarm. Frederic Delplace zette de Porsche 997 GT3 op een 7de plaats in zeer moeilijke omstandigheden voor dit type wagen. En dan was er nog de uitstekende 8ste plaats voor het duo Degroote-Willemyn in de Lancer Evo, net voor het exemplaar van Hans Depla. Brecht Horne sloot de top 10 af nadat hij eerder in de rally problemen kreeg met het gaspedaal. Bij de Historics was het Stefaan Stouf, die met de nieuwe Ford Sierra Cosworth 4x4 oldtimer-leider Paul Lietaer met de Escort achter zich hield. Voor Lietaer was er een 6de plek algemeen.
Maar de regionale “open” wedstrijden zijn niet steeds een goede graadmeter voor het verloop van zaken in het VAS regionale kampioenschap. Zo zien we bijvoorbeeld in Staden de afwezigheid van Divisie 3 puntenleider Steve Bécaert en van achtervolger Pieter Tailleu. Dat betekent dat BMW-rijder Marc Karnier in principe in Staden de beste zaak doet, want Karnier gaf aan dat hij dit seizoen het volledige kampioenschap rijdt. “Op aangeven van mijn collega’s ga ik naar Kasterlee”, vertelde hij. “Dit is mijn vierde seizoen en na allerlei problemen met een Peugeot eerder, rij ik nu het kampioenschap op BMW.” Zo doet Karnier het puntengewijs niet zo slecht ondanks een 44ste plaats algemeen, want het betekent wel een 4de plaats in de klasse 3H! Vreugde ook bij de winnaar van 3H, Kris Gellinck, die met de eigen geprepareerde BMW E36 eindigde op een 13de plaats algemeen.
In de Divisie 1-2 werd het een nieuwe overwinning voor Stefaan T’Joens in de Renault Mégane RS, al was het een beetje tot zijn eigen verbazing. Na een lekke band in de ochtend en een uitstapje in de kant nadien leken zijn kansen verkeken. Maar daarna scoorde T’Joens besttijd na besttijd, zette de concurrenten onder druk en profiteerde nog toen leider Vanhoutte met de Subaru Impreza in de fout ging. De zege ging naar T’Joens, met ...1,8 seconden. Ondanks de overheersing van Stouf en Lietaer, en een ongrijpbare Prinzie die met de Ascona de grond voor de Omloop kwam verkennen, verdeelden de VAS-titelaspiranten in de Historics mooi de kostbare punten. Danny Kerckhof (BMW E21) zette een sterke prestatie neer met een 4de plaats. Hij hield daarbij à la carte rijder Devleeschauwer (Escort MkII) en Cornelis met de krachtige Opel Monza achter zich.
Meer punten en glorie zijn er te verdienen op zondag 27 augustus in de nu al volzette Short Rally van Kasterlee.