Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BMA in Catalonië, de Hoge Venen en Sardinië.

Het zijn bijzonder drukke dagen voor team BMA van Bernard Munster in het begin van de herfst. Na de terugkeer van de WRC2-manche in de RACC Catalunya Costa Daurada en de JMC Rallye in de Hoge Venen, vertrok het team naar Sardinië voor een belangrijke wedstrijd in de wereld van historic rally's. Deze dinsdag brengt BMA in Sardinië maar liefst... 6 Porsches 911 aan de start!
Na een prima optreden in de Rally van Duitsland, kwamen Ghislain de Mevius en Johan Jalet vorig weekend in de Spaanse manche van het Wereldkampioenschap Rally weer in actie met hun Skoda Fabia R5 van BMA. Een wedstrijd die uniek is in zijn genre, want de eerste etappe wordt verreden op gravel, waarna twee dagen op asfalt volgden!
De weersomstandigheden in het begin van de wedstrijd maakten het extra lastig voor het Belgische duo in hun gevecht met de Scandinaven en twee fabriekswagens van Skoda Motorsport... « We hadden beslist op ons eigen ritme van start te gaan, zonder teveel te kijken naar de tijden van de favorieten in WRC2, want die zijn erg snel op gravel, vertelt Ghislain de Mevius. Op de lange proef van Terra Alta, die een strook van 10 kilometer op asfalt bevat, voelde ik me goed. Ik wilde van die asfaltstrook profiteren om wat dichter bij de leiders te komen. Daarom ging ik in de aanval... Misschien iets teveel, want ik raakte links achteraan met het wiel de vangrail. Daardoor brak een bout van de ophangingsdriehoek. Omdat er geen service voorzien was, moesten we onvermijdelijk opgeven. Maar, we konden de volgende dag in Rally2 wel opnieuw van start gaan, zodat we de twee dagen op asfalt konden afwerken...»
Ghislain en Johan mochten een goed resultaat in de sterk bezette WRC2-categorie natuurlijk vergeten. Ze concentreerden zich op het maken van progressie in dit hoogstaande kampioenschap... « Eerst moest ik wennen aan het ruwe asfalt dat erg veel grip biedt, nog meer dan in Duitsland, vervolgt Ghislain. Onze tijden werden steeds beter, vooral op zondag. We reden uiteindelijk een 3de en twee keer een 4de tijd in WRC2. Met kleppers als Jan Kopecky en Pontus Tidemand, de twee fabriekspiloten van Skoda vooraan, kunnen we stellen dat onze tijden heel goed waren. Als leerschool was dit in elk geval een uitstekende ervaring... »
« Wat we vooral moeten onthouden van de prestatie van Ghislain en Johan is hun progressie tijdens de wedstrijd, analyseert Bernard Munster. De eerste dag was voor iedereen moeilijk en vooral voor de piloten die niet zoveel ervaring hebben op onverhard. Op de asfaltproeven werden de gereden tijden steeds beter. Het verschil ten opzichte van de koplopers werd verkleind tot 3 tienden van een seconde per kilometer. En dat terwijl de twee fabriekspiloten van Skoda nog volop in strijd waren voor de overwinning. Dit is een prima resultaat, want men mag niet vergeten dat het pas de derde rally van Ghislain met de R5 op asfalt was. En de vijfde in totaal. Zijn ervaring beperkte zich tot voor kort tot wagens met voorwielaandrijving. Dat geeft nog meer glans aan zijn prestatie in Catalonië... Zeker omdat de fabriekspiloten van Skoda veel meer wedstrijden rijden, zonder te spreken over de ontelbare testkilometers die ze  in de benen hebben... »
Het doel van Ghislain de Mevius en Johan Jalet is om de opgedane ervaring te benutten in de finale van het Belgisch kampioenschap, de razend populaire Condroz Rally. Daar heeft de BMA Skoda Fabia R5 zeker het potentieel om mee te strijden in de kopgroep. Wordt vervolgd...
Ereplaatsen in Jalhay
Terwijl Ghislain de Mevius en Johan Jalet in Spanje hun manche van WRC2-afwerkten, was een deel van BMA in de Hoge Venen aan het werk in het kader van de traditionele JMC Rallye in Jalhay. Twee bolides werden bijgestaan door het team uit Petit-Rechain. Ze eindigden beiden op de 4de plaats in hun categorie.
Sébastien Jacquemin en Philippe Crosset reden een sterke wedstrijd met de Subaru Impreza 555 Gr.A van BMA. Ze eindigden op een kleine halve minuut van het podium in de sterk bezette Divisie 4. In tegenstelling tot heel wat andere tenoren, ontweken ze alle valstrikken van deze erg mooie regionale rally.
Vincent Prégardien en Adrien Hauteclair eindigden in Prov'Historic S/R eveneens net naast het podium met hun spectaculaire Ford Escort MK2.
Grote armada in Sardinië !
Het leven van een rallyteam dat de wind in de zeilen heeft, kan soms erg druk zijn! Meteen na de RACC Catalunya, vertrokken Bernard Munster en het grootste deel van zijn troepen naar Sardinië, waar dinsdag de Historic Rally van Sardinië, georganiseerd door Yves Loubet, van start ging. Een topwedstrijd in de wereld van de historic rally's die verreden wordt over vijf dagen, met een 100% onverhard parcours over de mooie proeven van de Italiaanse manche van het Wereldkampioenschap Rally.
Het minste dat we kunnen zeggen is dat BMA op volle sterkte aan de start komt, want het team zet maar liefst zes Porsches 911 in! Bernard Munster en Johan Gitsels voeren de vloot aan, met verder de Fransen Alain Deveza en Maxime Vilmot, Gérard Brianti en Freddy Delorme, maar ook Philippe Vandromme en Frédéric Vivier en de Belgische duo's Jean-Michel Martin en Vincent De Raikem enerzijds en André Lausberg en Andrée Hansen anderzijds.
Voor BMA is de doelstelling duidelijk: de overwinning, zelfs al zal de concurrentie erg sterk zijn, met onder andere Philippe Gache (genavigeerd door Stéphane Prévot in een Mazda RX-7 Gr.B), Grégoire de Mévius (Nissan 240 RS Gr.B), Jean-Pierre Manzaguol (Renault 5 Turbo) en het echtpaar Berenguer (Opel Manta 400).
Het belooft een erg intense strijd te worden op de verschillende proeven. We houden je op de hoogte. Het wordt spannend vooraan!