Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Voorbeschouwing Hemicuda Rally 2016.

Op maandagavond hield Autostal Hemicuda haar persconferentie voor de komende Hemicuda Rally. Er werd een tip van de sluier opgelicht omtrent de klassementsproeven en de deelnemers en dit in aanwezigheid van vertegenwoordigers van het gemeentebestuur van Koekelare. De rally kondigt zich ook in 2016 aan als een succesverhaal, ondanks het samenvallen van de wedstrijd met de gekende Nederlandse GTC Rally en de niet zo ver verwijderde Rally van Doornik.
“Deze zomer is het 25 jaar geleden dat enkele leden van Atlantic en Hemicuda, na de Rally van Lubbeek, de plannen smeedden voor een rallysprint. Op 22 november 1992 was er de eerste Hemicuda Rallysprint. Nu 25 jaar later is bijna iedereen die aan het doopvont stond nog steeds aanwezig”, opende voorzitter Jan Verschaeve. “Deelnemers hebben zich massaal aangemeld ondanks concurerende wedstrijden. Vandaag zouden er 134 starters zijn: 79 moderne, met alle toppers uit de provincie en met de Nederlanders Piet Van Hoof en Hans Weijs evenals 44 Historics. Ook onze bekendheid buiten België wordt groter want we tellen 32 buitenlandse teams en 6 verschillende nationaliteiten.”
Met ook nog een annex Regularity wedstrijd en een Kevertreffen (dat niet op het rallyparcours komt maar wel over het podium) wordt de timing primordiaal. “Dat is trouwens de reden waarom we van vier klassementsproeven naar drie KP’s per ronde gegaan zijn, zonder echt in te boeten op het aantal wedstrijdkilometers”, aldus de organisatie. De winnaar in Koekelare zal vrijwel zeker in een Mitsubishi Lancer Evo zitten. De Koekelaarse recordhouder, Andy Lefevere, staat bovenaan de lijst. Maar er is ook nog Bert Coene (de winnaar van vorig jaar), Steve Bécart (die de VAS tussenstand aanvoert en vooral een goede finishplaats en de punten vooropstelt), Lorenzo Bossu en de snelle Nederlander Piet Van Hoof. Onder droge omstandigheden zal ook Hans Weijs Jr zeker meespelen voor de overwinning in zijn BMW M1. Bij de Historics is het nog meer koffiedik kijken. Paul Lietaer is altijd een vaste waarde om rekening mee te houden, Tobi Vandenberghe zal opnieuw de Opel Kadett 2-liter aan de tand voelen, maar ook vader en zoon Calcoen, in de krachtige Escort BDA, lieten vorig jaar van zich spreken...
Zondag om 8u40 rijden de eerste concurrenten over het startpodium om driemaal 3 proeven af te leggen, goed voor 96 wedstrijdkilometers. Kortemark werd vernieuwd en telt ruim 12 kilometer en het eindeloze lange, rechte stuk blijft het hoofdkenmerk. “De remzones worden daar cruciaal”, stelt Andy Lefevere. “Ik verwacht dat we de chicanes toch telkens met snelheden boven de 200 km/u zullen naderen. Dan wordt het of te vroeg remmen en vloeken, of te laat remmen...en dan zit je er bovenop!”. Houthulst, gekend van de Omloop, wordt behouden en is met 12.5 km identiek aan de vorige edities. “Een technische proef waar je het verschil kan maken”, vertelde Filip Barbier. “Met een goede grip op de weg en eveneens vele mooie rallysituaties.” De proeven Hovaeremolen en De Mokker werden versmolten tot de nieuwe proef Koekelare, met een lengte van 7 kilometer. “Speciaal voor jullie hebben we een perfecte, biljartvlakke baan aangelegd”, grapte burgemeester Lansens, die doelde op de wegwerkzaamheden in de buurt.
Het rallycentrum blijft bij Bouwmaterialen Willaert en daar kunnen de toeschouwers alle tussenstanden en tijden vinden. De regroup blijft traditioneel bij Taverne De Kippe. De orgaisatie beschikt ook over een pop-up radio (92.1 fm) speciaal in de ether voor deze rally. Vliegende reporters zullen voor life-commentaar zorgen en op het podium staat Patrick Rogiers in voor interviews en inside-jokes.